درخواست کلینتون از شهرداران آمریکا برای پایبند ماندن به توافق پاریس

«بیل کلینتون» از شهرداران شهرهای مختلف آمریکا خواست بدون توجه به رویکرد «دونالد ترامپ»، به مفاد توافق آب و هوایی پاریس متعهد باقی بمانند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پولتیکو؛ «بیل کلینتون»، رئیس جمهور سابق آمریکا، در هشتاد و پنجمین اجلاس سالانه شهرداران آمریکا در میامی حاضر شد و به سخنرانی پرداخت.

وی در این اجلاس از شهردارانی که حاضر نشدند رویکرد «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، را در قبال تغییرات آب و هوایی در پیش بگیرند تقدیر و دیگر شهرداران را نیز ترغیب کرد به توافق آب و هوایی پاریس پایبند بمانند و برای تحقق اهداف آن تلاش کنند.

بیل کلینتون به تصمیم ترامپ مبنی بر خروج آمریکا از توافق پاریس اشاره کرد و گفت: شما می‌توانید از این توافق خارج شوید و یا آن را حفظ کنید. موضوع این است که سطح آب در حال بالا آمدن است. اگر آگاه نباشید، سیاست تقریبا هیچ تاثیری بر روی علم یا طبیعت ندارد.

ترامپ در روزهای نخست از ماه میلادی جاری دستور خروج آمریکا از توافق پاریس را صادر کرد. وی تاثیرات منفی اقتصادی را بهانه این تصمیم قرار داده است. پس از آن، صدها شهردار در نقاط مختلف آمریکا اعلام کردند آنها برای مقابله با تغییرات آب و هوایی، رویکردهای خاص خود را دارند که مطابق با اهداف توافق آب و هوایی پاریس است.

کلینتون در بخش دیگری از سخنانش گفت: این موضوعی است که شهرداران بهتر می‌توانند با استناد به مدارک واقعی و مستند درباره آن صحبت کنند. این توافق به سود اقتصاد نیز هست. شما می‌توانید به اهداف این توافق دست پیدا کنید. به یاد داشته باشید اگر توافقی را امضا کردید باید تا تحقق آن دست از تلاش برندارید.

به عقیده کلینتون، استفاده از انرژی‌های پاک می‌تواند فرصت‌های شغلی جدید برای آمریکایی‌ها فراهم کند.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار