علیرضا مهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

کارگردانی‌ام اتفاقی بود/ علاقه‌مندان تئاتر بدون دغدغه پا به این عرصه نگذارند

واقعیت امر این است که 90 درصد اهالی تئاتر تنها علاقه‌مند هستند و تنها 10 درصد از افراد دغدغه تئاتر را دارند.

علاقه مندان عرصه تئاتر لطفا علاقه مند باقی بمانندعلیرضا مهران کارگردان نمایش «بن بست» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص هدف از اجرای نمایش گفت: در ابتدا باید بگویم که من اول به عنوان بازیگر برای این کار آمدم؛ ولی به دلایلی کار دستخوش یکسری تغییرات شد و تهیه کننده و کارگردان کار کنار گذاشته شدند. گروه بازیگران به سرپرستی جهانگیر الماسی، به این نتیجه رسید که من به علت سابقه طولانی‌ام نسبت به بازیگران جوان دیگر، کارگردانی کار را بر عهده گیرم.

وی پیرامون انتخاب بازیگران به عنوان کارگردان دوم اثر اظهار داشت: خدا را شکر من در انتخاب بازیگران دخیل نبودم و همه از قبل انتخاب شدند. زمانی هم که کارگردانی را بر عهده گرفتم، تمام بازیگران همه بر سر جای خود بودند و من به عنوان کارگردان و پارتنر این نقش‌ها بسیار راضی بودم.

مهران درباره تاثیر حضور چهره‌های معروف در تقویت تئاتر و فروش بلیت‌ها تصریح کرد: همیشه گفته می‌شود که حضور بازیگران سینما و تلویزیون بر صحنه تئاتر اشتباه است؛ ولی من می‌گویم کسانی که این حرف را می‌‌زنند چیزی از تئاتر نمی‌دانند. از نظر من اگر بازیگران سینما و تلویزیون برای یک نمایش درست انتخاب بشوند، از لحاظ کمی و کیفی می‌تواند تاثیرگذار باشد. در حال حاضر 70  الی80 درصد از بازیگران سینما از بدنه تئاتر هستند و این‌ها هیچ منافاتی با هم ندارند.

کارگردان نمایش «بن بست» در خصوص علاقه به فعالیت در حوزه تئاتر خاطرنشان کرد: بعد از تقریباً 18 سال فعالیت در تئاتر اگر مجدداً می‌خواستم انتخاب کنم، این حرفه را انتخاب نمی کردم؛ نه به علت علاقه نداشتن بلکه به علت شرایط بد و ناسالم بودن محیط فضای هنر.

علیرضا مهران در پایان در خصوص کلام آخر خود و توصیه به علاقه مندان عرصه تئاتر گفت: من پیشنهاد می کنم اهالی علاقه مند تئاتر همچنان علاقه مند بمانند و وارد عرصه هنر نشوند؛ ولی کسانی که آینده تئاتر را خوب ارزیابی می کنند وارد این عرصه بشوند. واقعیت امر این است که 90 درصد اهالی تئاتر علاقه مند هستند و تنها 10 درصد از افراد دغدغه تئاتر را دارند و امیدوارم شرایطی پیش بیاید که همه مردم چه تماشاگر و چه اهالی بر صحنه دغدغه تئاتر داشته باشند.

 

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار