اهواز؛

افزایش 2 هزار متری مساحت کتابخانه های عمومی اهواز

مدیرکل کتابخانه‌های خوزستان از افزایش ۲ هزار متری مساحت کتابخانه‌های عمومی اهواز خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، مدیرکل کتابخانه های خوزستان گفت: ۶ پروژه کتابخانه ایی در اهواز درحال افتتاح داریم که نزدیک به 2 هزار متر به مساحت کتابخانه های عمومی اضافه می کند.

حجت الاسلام سید لطف الله سپهر اظهار کرد: در این یک سالی که گذشت در سال قبل پیشامدهای مبارکی را در حوزه کتاب و کتابخوانی داشتیم و از لحاظ تولید فعالیت های فرهنگی سالی بسیار پربار برای ما بود.

وی افزود: بیش از سه هزار برنامه فرهنگی، نشست های کتابخوان، فعالیت های نمایشگاهی، بخش کودک، کنگره های شعر شهدای مدافعان حرم، اولین جشنواره کتابخوان رضوی را در سال گذشته در خوزستان برگزار کردیم. امسال و سال گذشته با عنایت استاندار خوزستان و تاکید به شهرداران در سال ۹۵ میزان ورودی وصولی ها بهبود پیدا کرده و همکاران ما در شهرستان های مختلف دستشان برای انجام فعالیت های فرهنگی پر بود.

سپهر ادامه داد: ۲۱۶ کتابخانه در خوزستان داریم که ۲۱۲ مورد آنها فعال هستند؛ کتابخانه های در حال تعمیر از سیستم مدار فعالیت کتابخانه های عمومی خارج می شوند. وضعیت مطلوب این است که تا پایان سال جاری به تعداد ۲۲۵ کتابخانه برسیم که این هدف امسال به اتمام می رسد. در سال جاری ۱۱۱ هزار و ۶۰۵ متر شرایط زیربنایی کتابخانه های استان است؛ ۵۵۲ هزار و ۷۴۵ عضو را داریم که نسبت به سال گذشته شرایط بهتری داریم. در کشور و جهان افت عضو هست ولی در خوزستان افزایش داشتیم.

مدیرکل کتابخانه های استان خوزستان بیان کرد: در حوزه کتاب، سه میلیون و ۴۵۷ هزار و ۸۶۱ جلد منابع کتاب را در کتابخانه های عمومی خود داریم. کتابخانه مرکزی اهواز آمادگی برگزاری جشن ۱۰۰ هزار جلد کتابی را دارد. در سال ۹۴ تعداد ۸۲ هزار عضو داشتیم که آن را در سال گذشته به ۹۵ هزار نفر رساندیم. در سال ۹۴ حدود هشت میلیون امانت کتاب و در سال قبل این میزان به حدود ۹ میلیون ارتقا پیدا کرد که ۹ درصد میزان امانت را در سال گذشته نسبت به سال ماقبلش افزایش داشتیم.

سپهر عنوان داشت: یک هزار و ۸۰۰ کتاب در ماه در یک کتابخانه آغاجری به امانت داده می شود؛ میزان تراکنش در کتابخانه ها نیز ۱۱ درصد رشد داشته است. با عنوان کردن نام کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب به عنوان کتاب پرطرفدار سال گذشته گفت: شرایط ایده آلی از نظر منابع در حوزه کودک نیستیم و اگر این بخش را تقویت کنند خیلی بهتر خواهد بود. در بیش از ۲۸ کتابخانه بخش کودک داریم و جلسات خوبی را برگزار می کنند.

وی با اشاره به کتابخانه های برتر در استان گفت: رامشیر و کتابخانه علامه طباطبایی بهبهان جزو کتابخانه های خوب کشور هستند. کتابخانه های برتر در امانت کتاب، کتابخانه های علامه طباطبایی بهبهان، شوش، آغاجاری، اندیمشک، ماهشهر، دزفول، گتوند و شادگان هستند.

سپهر تصریح کرد: بیش از ۳۰ میلیارد تومان از شهرداری ها طلب داریم که اگر آنها را وصول کنیم تحول عظیمی ایجاد می شود. اگر مشکل زمین در خوزستان حل شود شهر اهواز تا سال ۹۷ جزو برترین های کشور خواهد بود. ۶ پروژه در اهواز در حال افتتاح داریم که نزدیک به دو هزار متر به مساحت کتابخانه های عمومی اضافه می کند.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.