موس لیمو؛ دسر زرد رنگ با طعمی مَلس

لیمو ترش همانطور که از نامش پیداست، طعمی ترش دارد که وقتی با شکر ترکیب شود، طعمی مَلس به خود می گیرد. در این مطلب طرز تهیه موس لیمو را به شما آموزش داده ایم تا طعمی ترش و شیرین را تجربه کنید.

 موس لیمو؛ دسر زرد رنگ با طعمی مَلسبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ لیمو ترش همانطور که از نامش پیداست، طعمی ترش دارد که وقتی با شکر ترکیب شود، طعمی مَلس به خود می گیرد. در این مطلب طرز تهیه موس لیمو را به شما آموزش داده ایم تا طعمی ترش و شیرین را تجربه کنید.

مواد مورد نیاز:

لیمو ترش: 2 عدد
پودر ژلاتین: 5 گرم
زرده تخم مرغ: 3 عدد
شکر: 90 گرم
وانیل: یک هشتم ق چ
خامه قنادی: 450 گرم
رنگ زرد خوراکی: یک دوم عدد

موس لیمو

روش تهیه:

1. پوست لیمو ترش را رنده کنید و هسته های آن را جدا کرده و آب آن را بگیرید.

2. پودر ژلاتین را با 3 قاشق سوپ خوری آب سرد مخلوط کرده و کنار بگذارید تا ژلاتین حل شود.

3. خامه قنادی را از فریزر بیرون آورید و بگذارید تا نیمی از آن آب شود و حالت شل پیدا کند.

4. زرده تخم مرغ، شکر، آب لیموترش و ژلاتین حل شده را داخل کاسه ای به وسیله همزن دستی با هم مخلوط کنید تا یکدست شود.

5. مخلوط زرده را روی حرارت غیرمستقیم بخار آب جوش قرار دهید تا کمی غلیظ شود. سپس از روی حرارت بردارید و وانیل را به آن اضافه کنید و با همزن دستی مخلوط کنید. بعد صبر کنید تا دمای آن ولرم شود.

6. در فاصله خنک شدن مخلوط لیمویی، خامه قنادی را در یک ظرف استیل (یا شیشه ای) ریخته و با درجه بالای همزن برقی حدود 10 دقیقه بزنید. به محض این که احساس کردید خامه حجم پیدا کرد و سفت شد (به طوری که اگر ظرف را برگردانید از ظرف نمی ریزد) همزن را خاموش کنید (اگر بیشتر از این حد خامه را بزنید، رقیق می شود و فرم نمی گیرد).

7. خامه فرم گرفته و مخلوط لیمویی را با لیسک (یا قاشقی) کاملا با هم مخلوط کنید و در صورت دلخواه به میزان دلخواه رنگ خوراکی زرد به آن اضافه کنید.

8. موس را در ظرف های تک نفره سرو بریزید وبا مقداری از خامه فرم گرفته و پوست لیمو ترش تزیین کنید. بعد آن ها را به مدت 1 ساعت درون فریزر قرار دهید تا سفت شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.