کرمانشاه؛

گیلانغرب قطب چغندرقند استان کرمانشاه

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه، با اشاره به اجرای طرح ملی کشت چغندرقند پاییزه گفت: گیلانغرب به عنوان قطب کشت و تولید چغندرقند در این استان انتخاب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  ؛شهریار قاسمی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه،با بیان اینکه  سهم استان کرمانشاه در این طرح ملی یک هزار هکتار است که از این مقدار، 700 هکتار آن به شهرستان گیلانغرب و بقیه به شهرستان های سرپل ذهاب و قصرشیرین اختصاص داده شد گفت:در صورت تحقق این مهم علاوه بر افزایش راندمان آب و بهره گیری مطلوب از سفره آب های زیرزمینی، شاهد کاهش هزینه ها و افزایش سطح درآمد کشاورزان خواهیم بود.


وی بیان کرد: در همین راستا از طریق وزارتخانه، پنج دستگاه ادوات کامل جدید برداشت چغندرقند به صورت یارانه ای به این استان اختصاص یافت که سه دستگاه آن برای شهرستان گیلانغرب در نظر گرفته شده است.


قاسمی با بیان این که سال گذشته 11 هزار هکتار از اراضی استان کرمانشاه به کشت چغندرقند بهاره اختصاص یافته بود، اضافه کرد: امسال با تمهیدات صورت گرفته این میزان به 11 هزار و 500 هکتار افزایش خواهد یافت کشاورزان استان کرمانشاه سالیانه با تولید 90 هزار تن چغندرقند بهاره و کسب درآمد 180 میلیارد ریالی، رتبه چهارم کشور در این بخش را به خود اختصاص داده اند.

 

انتهای پیام/ز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار