قمی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان:

وزارت آموزش و پرورش باید بر اساس بودجه و نیاز خود نیرو جذب کند

عضو کمیسیون آموزش گفت: وزارت آموزش و پرورش به صورت دقیق تعداد نیروهای مورد نیاز و همچنین بازنشسته خود را مشخص کند.

نمحمد قمی عضو کمیسیون آموزش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرامون چهارمین آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش که در شهریور ماه برگزار می‌شود، گفت: وزارت آموزش و پرورش در وهله اول و به صورت دقیق باید تعداد نیروهای مورد نیاز و همچنین بازنشسته خود را مشخص کند.

وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش باید بر اساس بودجه و نیاز خود اقدام به برگزاری آزمون استخدامی و جذب نیرو کند، ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش باید آمار دقیق دانشجویان دانشگاه فرهنگیان را داشته باشد و با توجه به تعداد آن‌ها از طریق آزمون استخدامی نیرو جذب کند.

قمی تاکید کرد: مسئله حائز اهمیت دیگر تعیین تکلیف نیروهای حق‌التدریس و آموزشیارانی است که مدام برای پیگیری مطالبات خود به مجلس مراجعه می‌کنند؛ البته وزارت آموزش و پرورش با توجه به کمبود بودجه نباید انباشت نیرو داشته باشد.

عضو کمیسیون آموزش تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش باید شرایط جذب نیرو و همچنین تعیین تکلیف نیروهای حق‌التدریس را با در نظر گرفتن سن جوانان در اولویت قرار دهد چرا که احتمال دارد سن این افراد به حدی برسد که دیگر امکان استخدام برای آنان وجود نداشته باشد.

قمی بیان داشت: پیش از برگزاری آزمون استخدامی جدید وزارت آموزش و پرورش باید وضعیت پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی سال گذشته تعیین تکلیف شود.

وی خاطر نشان کرد: کمیسیون آموزش مجلس تاکنون برای تعیین تکلیف نیروهای حق‌التدریسی و دیگر مسائل این وزارتخانه جلسات متعددی با مسئولان آموزش و پرورش برگزار کرده اما هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده‌ و قطعا این جلسات را ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام /

پیش از برگزاری آزمون استخدامی جدید باید وضعیت پذیرفته‌شدگان سال گذشته مشخص شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار