پوربافرانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

یارانه سلامت باید به صورت هدفمند توزیع شود

عضو کمیسیون بهداشت و درمان گفت: سلامت مردم در اولویت است و باید در توزیع یارانه سلامت به صورت هدفمند عمل شود.

یارانه سلامت باید به صورت هدفمند توزیع شودعباسعلی پوربافرانی عضو کمیسیون بهداشت و درمان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرامون حذف تعدادی از بیمه‌شدگان بیمه سلامت با انجام آزمون وسع گفت: هدفمند کردن یارانه سلامت اقدام درستی است اما حذف بیمه‌شدگان بیمه سلامت نباید بدون مطالعه و کار کارشناسی صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه ما بر اساس اصول مندرج در قانون اساسی در قبال تأمین سلامت مردم مسئولیم، ادامه داد: سلامت مردم در اولویت است و باید در توزیع یارانه سلامت به صورت هدفمند عمل شود.

پوربافرانی با بیان اینکه تعیین طبقات مختلف جامعه بر اساس وسعشان باید مطابق با ملاک‌ها و شاخص‌های قابل بررسی باشد، تصریح کرد: نحوه اجرای هدفمند یارانه سلامت، نیازمند بررسی است و باید به گونه‌ای صورت گیرد که برای بیماران محدودیتی ایجاد نکند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ارزیابی شما از انجام آزمون وسع برای شناسایی افراد متمول چیست، گفت: از آنجایی که به طور دقیق مشخص نشده که آزمون وسع به چه شکل، بر اساس چه ملاک‌ها و شاخص‌ها و از سوی چه نهادی برگزار شده است، نمی‌توان مکانیزم اجرا شده را به طور کامل تأیید یا رد کرد.

انتهای پیام /

حذف بیمه‌شدگان بیمه سلامت نباید بدون کارشناسی و مطالعه انجام شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار