اردبیل؛

با فروشندگان عسل در حاشیه جاده‌ها برخورد جدی می شود

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: فروش عسل در حاشیه جاده های استان به دلیل عرضه عسل نامرغوب و غیر بهداشتی ممنوع است و با خاطیان طبق قانون برخورد می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهلول تکلوی، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل عنوان کرد: به دلیل اینکه عسل سبلان از دامنه کوه های سرسبز سبلان و تنوع گونه های شهد زا و گرده زا بدست می آید و با وجود ارزش غذایی بالا، شایسته نیست برند مرغوب عسل ناب سبلان با فروش غیر بهداشتی آن هم در حاشیه جاده های بین شهری تحت الشعاع قرار گیرد.

وی افزود: پس از استقرار شبانه عده ای از فروشندگان عسل در کنار جاده اردبیل، سرعین، نیر با هماهنگی و حضور دادستان سرعین و نماینده دادستانی اردبیل و نیروهای انتظامی و پلیس راه اردبیل سراب مامورین و نماینده سازمان جهاد کشاورزی بساط این فروشندگان در کنار جاده ها جمع آوری شد.

تکلوی گفت: سالانه در این استان بیش از ۶ هزار تن عسل تولید می شود نزدیک به ۱۰۰۰ تن آن سرانه مصرف داخلی مردم استان بوده و ما بقی آن به سایراستانها و کشورهای دیگر صادر می شود.

وی افزود: بالاترین میانگین برداشت عسل از کندوهای مدرن ۲۰ کیلوگرم و در کندوهای بومی ۱۰ کیلوگرم است که از این لحاظ رتبه اول کشوری را به خود اختصاص می دهد.

 

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار