اقدام غیر انسانی عربستان در جلوگیری از حضور شهروند قطری بر سر جنازه پدرش

مقامات عربستان در یک اقدام غیرانسانی، مانع از حضور یک شهروند سعودی-قطری بر سر جنازه پدرش شدند.

اقدام غیر انسانی عربستان در جلوگیری از حضور شهروند قطری بر سر جنازه پدرشبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه وطن سرب، مقامات سعودی در اقدامی غیراخلاقی و غیر انسانی، از حضور یک شهروند سعودی که دارای تابعیت قطری نیز است، بر سر جنازه پدرش جلوگیری کردند.

طبق اعلام روزنامه قطری الشرق، مقامات سعودی موارد انسانی و بشردوستانه را مراعات نمی کنند؛ بطوری که کمیته ملی حقوق بشر قطر 24 ساعته در تمام ایام هفته میزبان افرادی است که از اقدامات کشورهای هم پیمان سعودی در محاصره قطر متضرر شده اند.

طبق اعلام این روزنامه، یکی از این موارد، جلوگیری مقامات سعودی از حضور یک شهروند سعودی – قطری بر سر جنازه پدرش است. خالد علی المری، شهروند قطری در این خصوص گفت: من در عربستان ازدواج کردم و همسرم به علت ازدواج، تابعیت قطری دریافت کرده است؛ اما تصمیمات صادر شده از سوی کشورهای محاصره کننده به شکلی نیست که در جهت ثبات یک خانواده باشد.

وی در ادامه افزود: با تصمیم کشورهای محاصره کننده، همسرم نتوانست به دلیل آنکه دارای تابعیت قطری بود، وارد عربستان شود. هدف او از این سفر موردی انسان دوستانه بود؛ پدر وی در شُرف مرگ بود و همسرم دوست داشت او را ببیند. اما این تصمیم مانند شمشیر مانع از دیدار وی با پدرش شد و حتی او اجازه نیافت تا در مراسم عزاداری پدرش شرکت کند.

وی در ادامه تصریح کرد: این مسأله تأثیری منفی بر سلامتی روانی او گذاشته و دوست ندارد با کسی صحبت کند؛ خصوصا آن که همسرم حامله نیز هست.
این شهروند قطری در ادامه با طرح این پرسش از مقامات سعودی که «ممانعت از ورود قطری ها به عربستان چه سودی خواهد داشت؟»، گفت: هدف این مسأله کاملا آشکار است و آن تضعیف اراده ملت قطر است؛ اما ملت قطر همچنان پایدار خواهد ایستاد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار