شهنازی: باید راه تیم‌های بزرگ را برویم / والیبال نیاز به انگیزه دارد

کارشناس و مربی والیبال ایران گفت: تیم ملی ایران برای موفقیت باید راه تیم‌های بزرگ مانند ایتالیا و روسیه را برود.

ناصر شهنازی در گفتگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره عملکرد تیم ملی والیبال ایران در لیگ جهانی ۲۰۱۷ گفت: باید قبول کنیم مردم ما روی والیبال حساس هستند و هر نتیجه‌ای در لیگ جهانی رخ می‌دهد، تأثیر مستقیم در جامعه دارد. به همین خاطر باید برای حضور در این رقابت‌ها هدف‌گذاری و اولویت‌بندی داشته باشیم؛ دقیقا مثل تیم‌هایی، چون روسیه و آمریکا که با تغییرات ٧٠، ٨٠‌درصدی در ترکیب تیمشان به دنبال روی کار آوردن نسل جدیدی هستند.


وی ادامه داد: از سوی دیگر صربستان هم با تمام توان پا به لیگ جهانی گذاشته و هدفش تکرار قهرمانی سال گذشته است. اینجاست که می‌بینیم خیلی از تیم‌های بزرگ جهان مثل ایتالیا هم شکست می‌خورند، اما این‌قدر روی نتایج لیگ جهانی حساس نیستند.


شهنازی افزود: توقعات از والیبال بالا رفته و یکی از مشکلات ورزش ما هم جوانگرایی است که ترس از تغییرات را افزایش می‌دهد. با توجه به این‌که تا چند‌سال هیچ تیمی از سطح یک سقوط نمی‌کند، می‌توانستیم از همین امسال برای المپیک ٢٠٢٠ برنامه‌ریزی کنیم، اما مشکل این‌جا بود که تیم‌های جوانان و امید هم درگیر آماده‌سازی برای حضور در مسابقات جهانی هستند.


شهنازی تصریح کرد: همچنین ایران مثل روسیه و آمریکا چند تیم‌ملی آماده ندارد که با خیالی راحت بازیکنان را جایگزین کند. برخلاف گفته برخی، من معتقدم میانگین سنی تیم‌ملی ایران بالا نیست، اما مهم اینجاست که با سیستم مناسب بازی کنیم.

این کارشناس والیبال در پایان خاطرنشان کرد: همین نفرات بودند که چند‌سال قبل بهترین تیم‌های دنیا را شکست دادند، اما حالا خیلی راحت نتیجه را به آمریکا و لهستان واگذار می‌کنند. در زمان ولاسکو ایران با سیستم درستی بازی می‌کرد و در دفاع روی تور و توپ‌های برگشتی برنامه داشت. مگر آمریکا اکثر بازیکنانش تغییر نکردند؛ پس چطور هیچ ضعفی را احساس نمی‌کند؟ برای این‌که به این نقطه برسیم، باید جوانان و امید‌ها را به این تیم اضافه کنیم و مثل گذشته تیم‌های الف. و ب. داشته باشیم تا در میان بازیکنان انگیزه افزایش پیدا کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار