آتش‌سوزی جنگل‌های شادگان باشت مهار شد

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از مهار آتش‌سوزی در جنگل‌های شادگان باشت خبر داد.

آتش‌سوزی جنگل‌های شادگان باشت مهار شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، عزت‌الله بهشتی مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد  اظهار داشت: آتش‌سوزی در جنگل‌های شادگان باشت از ظهر امروز آغاز شده بود که پس از چند ساعت مهار شد.

وی با بیان اینکه به محض اطلاع از حادثه کارکنان منابع طبیعی به محل اعزام شدند، افزود: نیرو‌های دیده‌بان و مردمی شهرستان باشت نقش مهمی در مهار این آتش‌سوزی داشتند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افزایش آتش‌سوزی‌ها در فصل گرم سال، گفت: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی با انسجام و مشارکت بیشتری در مواقع حادثه و بحران منابع طبیعی را همراهی کنند.

بهشتی با بیان اینکه اداره‌کل منابع طبیعی با کمبود خودرو و نیروی انسانی جهت اطفای حریق مواجه است، گفت: باتوجه به گرمی هوا حداقل تا پنج ماه دیگر امکان آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی وجود دارد.

وی افزود: آموزش و فرهنگ سازی دو راهکار اساسی برای مقابله با آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع است که انتظار می‌رود دهیاران در روستا‌ها و بخشداران برای جلوگیری از سرایت آتش به دیگر مناطق در محل جمع‌آوری زباله از آتش‌بر استفاده کنند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.