تبریز؛

نمایشگاه ربع رشیدی فرصت تبدیل علم به ثروت

استاندار آذربایجان شرقی گفت:نمایشگاه بین المللی فناوری‌های نو و پیشرفته ربع رشیدی تبریز بهار دستاوردهای علمی و کاربردی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و فرصت تبدیل علم به ثروت است.

نمایشگاه ربع رشیدی فرصت تبدیل علم به ثروتبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛جبارزاده امروز در نشست سیاست گذاری پنجمین نمایشگاه فناوری‌های نو و پیشرفته ربع رشیدی تبریز افزود: این نمایشگاه محل عرضه و تقاضای فناوری‌های روز و کارآمد و فرصت داد و ستد و تبادل اطلاعات علمی استادان و پژوهشگران است و فرصتی برای ارائه طرح‌های دانش بنیان به بخش تولید فراهم می‌آورد.
وی با بیان اینکه برای نمایشگاه امسال بیش از ۲ هزار طرح هدف گیری شده است تاکید کرد: باید به گونه‌ای عمل کرد که نمایشگاه فقط فرصت ارائه یافته‌ها نباشد بلکه فرصتی برای قبول نیاز‌ها و تقاضای بخش تولید هم باشد.
استاندار آذربایجان شرقی در همین حال افزود: تخصص ما برگزاری نمایشگاه نیست و باید خود دانشگاه‌ها و مراکز علمی به مدیریت و برنامه ریزی برای برگزاری نمایشگاه بپردازند که ما نیز با تمام توان و امکانات در کنار آن‌ها خواهیم بود.
جبارزاده همچنین به نقش صدا و سیما در اطلاع رسانی نمایشگاه اشاره و خاطرنشان کرد: صدا و سیما می‌تواند در قالب اقتصاد مقاومتی با رویکرد اقتصاد دانش بنیان به معرفی فرصت‌ها و طرح‌های ارائه شده در نمایشگاه و جذب علاقه‌مندان بپردازد و مراکز علمی متولی نیز باید صدا و سیما را در محتوای برنامه سازی‌ها یاری کنند.
مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی تبریز نیز گفت: پنجمین نمایشگاه بین المللی فناوری‌های نو و پیشرفته ربع رشیدی تبریز ۲۱ تا ۲۴ آبان ماه در نمایشگاه بین المللی تبریز در سه سطح ایده و تحقیق، توسعه و تجاری سازی فناوری و فروش و توسعه بازار برگزار خواهد شد.
جهانگیری افزود:هدف از برگزاری این نمایشگاه تجاری سازی فناوری، بسترسازی برای تکمیل طرح و علم تا فناوری و فناوری تا کسب و کار، بسترسازی برای شکل گیری شرکت‌های دانش بنیان، شناسایی و معرفی نوآوری‌ها، گسترش همکاری‌های فناورانه‌ی منطقه‌ای، ملی و فراملی و ایجاد فضای مناسب کسب و کار برای نخبگان علمی و فناوری و جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی برای فرصت‌های سرمایه گذاری دانش بنیان است.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار