امانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

ممنوعیت صدور مجوز برای مالکانی که باغات را خشک می‌کنند

معاون برنامه ریزی توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران گفت: شهرداری مجوز ساخت و ساز به مالکان باغ هایی که به عمد، قنات و درختان را خشک می‌کنند، صادر نمی‌کند.

ممنوعیت صدور مجوز برای مالکانی که باغات را خشک می‌کنندناصر امانی معاون برنامه ریزی توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به طرح شناسنامه دار کردن باغات شهر تهران، اظهار داشت: این طرح هم اکنون در دستور کار مدیریت شهری است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر طرح شناسنامه دار کردن باغات شهر تهران با اصلاحاتی همراه است، افزود: مصوبه حفظ و حراست از باغات در شورا مورد بررسی قرار گرفته و به زودی مصوب خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهری امور شورای شهرداری تهران با اشاره به وجود قنات در باغات شمال شهر تهران و خشک شدن آن‌ها،‌ تصریح کرد: اگر در باغ شناسنامه داری قنات وجود داشته باشد، این باغ رای کمیسیون ماده 7 شهرداری و شورا را خواهد داشت و به هیچ عنوان مجوز ساخت و ساز هم برای این باغ صادر نمی شود.

امانی گفت: اگر تعمد مالک نسبت به انجام کار غیرقانونی ثابت شود، در راستای حل آن اقداماتی انجام خواهیم داد، اگرچه شورا به هیچ عنوان مجوز ساخت و ساز برای باغاتی که به عمد قنات ها و درختان آن‌ها را خشک می کنند، صادر نمی کند.

وی با بیان اینکه متخلفان به مراجع قانونی معرفی می شوند، افزود: اگر گزارشی مبنی بر تخلف به شهرداری داده شود کارشناسان آن را با نقشه های سیستم تطبیق و در خصوص آن گزارش نهایی ارایه می دهند.

انتهای پیام/

متخلفان به مراجع قانونی معرفی می‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Malta
ناشناس
۱۹:۳۵ ۰۹ تير ۱۳۹۶
بهتره درختان رو خود شهرداری منتقل کنه، این کار باعث استقبال افراد هم می شود
آخرین اخبار