احتمال پیروزی حزب حاکم در انتخابات پارلمانی آلبانی

نظرسنجی ها از احتمال پیروزی حزب حاکم سوسیالیست در انتخابات پارلمانی آلبانی حکایت دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گزارش های غیر رسمی بر اساس نتایج نظر سنجی های انجام شده در انتخابات پارلمانی آلبانی نشان می دهد که حزب حاکم سوسیالیست به رهبری «ادی راما» نخست وزیر کنونی با کسب 45 تا 49 درصد از آرا، بیشترین رای مردم را از آن خود می کند.

بر این اساس حزب حاکم سوسیالیست ممکن است از 140 کرسی پارلمان بیش از 71 کرسی را به دست آورد. طبق نتایج این نظرسنجی ها، انتظار می رود که حزب اپوزیسیون (دموکرات) 34 درصد آرای مردم را از آن خود کند.
 
ادی راما نخست‌وزیر آلبانی که رهبری حزب سوسیالیست این کشور را بر عهده دارد، تلاش دارد که کشورش را در مسیر اتحادیه اروپا قرار دهد و برای این منظور باید بیش از 70 کرسی پارلمان را از آن حزب خود کند.
 
نهمین انتخابات پارلمانی در آلبانی از زمان سقوط رژیم کمونیستی انور خوجه در سال 1991 و برقراری نظام چند حزبی در این کشور، از ساعت هفت بامداد روز یکشنبه به وقت محلی آغاز که پس از یک ساعت تمدید در ساعت 20 پایان یافت.
 
بنا به بیانیه کمیسیون مرکزی انتخابات آلبانی سه میلیون و 500 هزار افراد واجد شرایط رای دادن این امکان را داشتند که با حضور در 5 هزار و 362 حوزه رای گیری به نماینده مورد نظر خود برای ورود به ساختار جدید مجلس رای دهند.
 
انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار