گاردین اعلام کرد:

مرکل برای تقابل جدی با ترامپ در اجلاس جی 20 آماده می‌شود!

صدراعظم آلمان قصد دارد مسائل مورد اختلاف با ترامپ را در اجلاس آتی گروه 20 که در هامبورگ برگزار می‌شود، به بحث بگذارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین؛ مقامات دولت آلمان اعلام کردند در اجلاس آتی «جی 20» که به میزبانی هامبورگ برگزار می‌شود، مسائلی مانند تغییرات آب و هوایی، تجارت آزاد و مدیریت حجم گسترده مهاجران در جهان موضوعات اصلی مورد بحث خواهد بود. به این ترتیب تقابل «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان، و «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، به اجلاس جی 20 کشیده خواهد شد.

در اجلاس جی 20 که هفته آینده برگزار می‌شود، سران کشورهای بزرگ اقتصادی جهان، که تشکیل دهنده 85 درصد از مجموع تولیدات ناخالص داخلی جهان هستند، گرد هم می‌آیند و مرکل به عنوان میزبان این دوره از اجلاس برای تعیین عناوین مورد بحث و گفتگو دارای اختیار عمل بالاتری است. به نظر می‌رسد صدراعظم آلمان قصد دارد با طرح مسائلی که از نظر ترامپ کم اهمیت بوده و حتی اقداماتی علیه به نتیجه رساندن آنها انجام داده است، آمریکا را به سمت انزوای جهانی پیش ببرد. هدف دیگر مرکل به کمترین سطح رساندن اختلاف نظر دیگر اعضای گروه بیست درمورد مسائل مطرح شده است تا با ایجاد اتحاد میان اعضا، آمریکا را برای تن دادن به نظر جمع تحت فشار قرار دهد.

پیش بینی می‌شود برگزاری این نشست با اعتراضات خیابانی همراه شود. قرار است در این نشست، دونالد ترامپ و «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه، برای نخستین بار پس از ورود ترامپ به کاخ سفید با یکدیگر ملاقات کنند.

ترامپ چندی پیش در اجلاس گروه 7 که به میزبانی ایتالیا و با حضور تعدادی از کشورهای اروپایی برگزار شد نیز درمورد موضوع تغییرات آب و هوایی و مهاجران در تنگنا قرار گرفته بود. حالا قرار است همان تجربه ایتالیا این بار در هامبورگ برای ترامپ تکرار شود. نشست هامبورگ از لحاظ تعداد شرکت‌کنندگان و ماهیت ان از اهمیت بالاتری نسبت به نشست گروه 7 برخوردار است. چین و هند نیز در گروه بیست عضویت دارند و به جمع منتقدان دولت آمریکا درباره چالش‌های روز بین الملل پیوسته‌اند.

«آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل، هفته گذشته هشدار داده بود اگر آمریکا به مشارکت خود در چالش‌های بین المللی خاتمه دهد، نقش راهبردی خود را از دست خواهد داد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار