شیراز؛

هشدارهایی برای پیشگیری از کلاهبرداری

با دریافت پیامک‌های تبلیغاتی و فریب دهنده که شما "برنده جایزه همراه اول و ایرانسل " شده اید، به باجه‌های عابر بانک مراجعه نکنید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سجاد ساجدی جانشین دادستان عمومی وانقلاب نی ریز گفت: کلاهبرداران انسان های بسیار باهوشی هستند اما به راحتی می توان از افتادن در دام آن ها جلوگیری کرد.

ساجدی ادامه داد: برای پیشگیری از کلاهبرداری لازم است در انتقال وجه نقد به حساب خود از در اختیار قرار دادن رمز اول و دوم (اینترنتی) به سایر افراد خودداری و در صورت احتمال لو رفتن رمز، نسبت به تغییر آن بلافاصله اقدام کنید.

وی افزود: در صورت بروز هر گونه مشکلات اداری و قضائی از اعتماد به اشخاصی که به دلیل تشابه اسمی یا معرفی خود به عنوان بستگان مسوولان کشوری و لشکری درخواست دریافت وجه در جهت رفع مشکل می کنند، خودداری کنید.

ساجدی بیان کرد: از انتقال هر گونه وجه از طریق دستگاه های خودپرداز به حساب هایی که اشخاص تحت عنوان خریدار در تماس تلفنی از شما خواسته تا با مراجعه به دستگاه های خودپرداز قبل از انعقاد قرارداد و خرید اجناس پرداخت شود، خودداری کنید.

وی اظهار کرد: اگر قرار است هرگونه وجهی از طریق کارت عابر بانک به حساب عابر بانک شما واریز یا انتقال یابد، لازم نیست به باجه عابر بانک مراجعه کنید، با ارائه شماره کارت یا حساب و بدون حضور شما این امر صورت می گیرد.

ساجدی گفت: دقت کنید با دریافت پیامک‌های تبلیغاتی و فریب دهنده که شما "برنده جایزه همراه اول و ایرانسل " شده اید، به باجه‌های عابر بانک مراجعه نکنید.

وی بیان کرد: تاریخ، مبلغ وسایر مشخصات چک را بدون خط خوردگی بنویسید و تاریخ چک را هم به صورت عددی وهم با حروف روی آن بنویسید.

جانشین دادستان عمومی وانقلاب نی ریز تصریح کرد: هرگز چک سفید امضا صادر نکنید حتی برای نزدیکانتان، تنها پس از تکمیل مشخصات چک واطمینان از صحت نوشته‌ها چک را امضا کنید.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار