مشهد;

عید سعید فطر روز شرافت رسول‌الله (ص) و امت اسلامی

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به عظمت و بزرگی عید سعید فطر، از این روز به عنوان روز شرافت رسول‌الله (ص) و امت اسلام نام برد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازمشهد ،  آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر که صبح امروز با حضور خیل عظیم زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در حریم ملکوتی حضرت ثام‌الحجج علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) برگزار شد، ضمن تبریک این عید سعید بیان کرد: امروز روز شکرانه نعمت‌های الهی و روز عبودیت و بندگی خداوند است.

وی تصریح کرد: در این روز بندگان خدا بعد از یک ماه عبودیت، بندگی و دلدادگی به ذات اقدس پروردگار، به شکرانه این نعمات پیشانی بر خاک می‌گذارند و از خداوند تشکر می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: در نماز این روز با خداوند به عنوان خدایی که هم جود و بخشش دارد و هم صاحب عظمت و کبریا است ارتباط برقرار می‌کنیم و توجه به این نکات به این معنا است که ما در هر شرایطی که هستیم باید خود را عبد و بنده خدا بدانیم و مطیع دستورات او باشیم.

وی ادامه داد: امروز ما به خاطر یک ماه عبودیت و بندگی، بندگان محبوب خدا هستیم و او نظر رحمت و مغفرت به ما دارد و مشمول غضب خداوند نیستیم به همین خاطر است که از امروز به عنوان روز شادی و سرور امت محمد (ص) یاد شده است.

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به اینکه عباد الرحمان در ماه پر خیر و برکت رمضان مشمول رحمت و مغفرت خدا شده‌اند، اظهار کرد: خداوند به پیغمبر خود حضرت محمد (ص) دستور داده که همه را برای میهمانی این ماه دعوت کند بنابراین همه ما در مدت این یک ماه سر سفره ضیافت الهی میهمان بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه در این ماه معرفت ما نسبت به ذات اقدس پروردگار افزایش یافته است، بیان کرد: تهجد و دلدادگی‌هایی که در دل شب‌های ماه مبارک رمضان با خدا داشتیم شناخت و معرفت ما را نسبت به او بالا برد و تقرب بیشتری به درگاه خداوند پیدا کردیم.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اهمیت حفظ دستاورد‌های ماه مبارک رمضان، عنوان کرد: در این روز پرونده اعمال ما از هر گناهی پاک شده است بنابراین باید مراقب باشیم که دیگر این پرونده پاک و سفید را به گناه آلوده نکنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به خدماتی که در این ماه پرخیر و برکت در زمینه کمک به محرومین و اقشار آسیب پذیر جامعه انجام شد، اشاره و ابراز کرد: خوشبختانه امسال اقدامات قابل توجهی از نظر رسیدگی به اقشار محروم جامعه هم از طریق مسئولان آستان قدس رضوی و هم به وسیله افراد خیر و جوان‌های انقلابی صورت گرفت که باید از همه این زحمات تشکر و قدردانی کرد.

آیت‌الله علم الهدی تصریح کرد: سفره پر برکت و پرفضیلت ثامن الحجج علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) در طول ماه مبارک رمضان هر شب در این آستان مقدس پهن بود و از ارادت‌مندان و زائرین و مجاورین این بارگاه ملکوتی به نحو مطلوبی پذیرایی شد که این اقدامات شایسته تقدیر است.
 
وی در ادامه با اشاره به فرازی از دعای قنوت نماز عید سعید فطر گفت: در بخشی از دعای دست این نماز به درگاه خدا عرضه می‌داریم که خدایا تو این عید را برای امت محمد (ص) ذخیره قرار دادی و ذخیره برای امت پیغمبر (ص) به این معنا است که ما بتوانیم نسلی را تربیت کنیم که دلداده رسول‌الله (ص) و متصل به ارزش‌های دین محمدی باشند.
 
امام جمعه مشهد مقدس توسعه فضای مجازی و اینترنت و ماهواره که سرشار از آسیب است را در میان خانواده‌ها مانع تربیت نسل پاک که بتوانند ذخیره برای پیغمبر (ص) و امت ایشان باشند دانست و اظهار کرد: مسئولان باید برای حل این مشکل چاره اندیشی کنند.
 
وی اضافه کرد: در کنار مسئولان مردم هم وظیفه دارند با امر به معروف و حساسیت نشان دادن نسبت به منکرات مانع از توسعه منکر در جامعه شوند تا بتوانیم به فضل خدا جوانانی تربیت کنیم که ذخیره امت پیغمبر (ص) باشند
 
انتهای پیام//ف.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.