رئیس دادگستری پلدختر:

صلح و سازش بین مردم اولویت شورا‌های حل اختلاف

سوری گفت: صلح و سازش بین مردم اولویت شورا‌ های حل اختلاف است و کسانی بین مردم حکم و داوری می‌کنند باید عدالت را سرلوحه کار خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  سوری، رئیس دادگستری پلدختر، گفت: صلح و سازش اولویت کار و برنامه‌های شورا‌های حل اختلاف است که اعضای این شورا باید در این جهت تلاش کنند.

رئیس دادگستری پلدختر شورای حل اختلاف هدف از این بازدید را دیدار با اعضای شورا و رسیدگی به پرونده‌ها دانست و افزود: تشکیل شورای حل اختلاف موجب صلح و سازش بین مردم شده که تا کنون چند درصد از پرونده‌های ورودی این شورا به صلح و سازش ختم شده است.

وی گفت: در شهر پلدختر هفت شعبه حل اختلاف فعالیت دارند که چهار شعبه آن حکمی و سه شعبه سازشی است که عملکرد همه شعبه‌ها رضایت بخش است.

سوری افزود: از اوایل تیرماه ۹۵ تا امروز شورای حل اختلاف شهرستان پلدختر چهار هزار پرونده ورودی داشته که از این میزان ۲۱ درصد به صلح و سازش ختم شده است.

رئیس دادگستری پلدختر شورای حل اختلاف را یار دادگستری و آبروی دستگاه قضایی دانست و گفت: رفع اختلاف‌ها و صلح و سازش و اصلاح ذات البین ارزش کاری شورای حل اختلاف را مشخص می‌کند و بخش عمده‌ای از خدمات قضایی به مردم در قالب این شورا‌ها ارائه می‌شود و آن‌ها علاوه بر مختومه شدن پرونده‌ها از تشکیل پرونده‌های جدید بر اثر اختلاف جلوگیری می‌کنند که دارای ارزش معنوی بالایی است.

وی از تلاش اعضای و کارکنان شورا‌های حل اختلاف شهرستان در رسیدگی به پرونده‌ها و ایجاد صلح و سازش بین مردم تقدیر کرد.

سوری به اهمیت صلح و سازش در پرونده‌ها اشاره کرد و افزود: ایجاد صلح بین دو نفر مومن از سفارشات دین مبین اسلام است که این کار مورد توجه شورای حل اختلاف و کمکی به کاهش حجم پرونده‌های ورودی دادگستری است.

انتهای پیام / د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.