داستان ادامه دار تلاش آمریکا برای مصادره برج بنیاد علوی در نیویورک

مقامات آمریکایی می کوشند برج بنیاد علوی را به اتهام ارتباط با تهران مصادره کنند.

داستان ادامه دار تلاش آمریکا برای مصادره برج بنیاد علوی در نیویورکبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، مقامات آمریکایی در ادامه اقدمات خصمانه خود علیه ایران از یک بنیاد خیریه در نیویورک با ادعای ارتباط با ایران خواستند از آسمان‌خراش خود در این شهر صرف‌نظر کند.


بر این اساس، خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد مقامات آمریکایی از یک بنیاد خیریه در نیویورک خواسته اند که به علت مشکوک بودن به ارتباط با ایران، از آسمان‌خراش چند میلیون دلاری خود در این شهر صرف‌نظر کند.


براساس این گزارش، "مایکل لوکارد" دستیار دادستان کل آمریکا روز دوشنبه در جلسه شنود نهایی دادگاه نیویورک گفت: دلایلی وجود دارد که ثابت می کند "بنیاد خیریه علوی" در سال 1995 تحریم های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران را نقض کرده است.


این درحالی است که وکلای این بنیاد خیریه این اتهام ها را رد و تاکید کردند هیچ ارتباطی میان بنیاد علوی و تهران وجود ندارد.


بنیاد خیریه علوی 60درصد مالکیت یک برج بلند مرتبه در نزدیکی مرکز راکفلر در منطقه منهتن نیویورک را در اختیار دارد و مقامات آمریکایی تلاش می‌کنند با فروش این ساختمان پول آن به پرداخت غرامت به کسانی اختصاص داده شود که ادعا می شود در حملات مرتبط با ایران قربانی شده اند.


خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد مقدار کل مطالبات مالی که آمریکایی ها در این زمینه مطرح می کنند بیش از 5 میلیارد دلار است. دستگاه قضایی آمریکا ادعا می کند این مبلغ متعلق به حدود هزار تن از قربانیان یا بازماندگان قربانیان حملاتی است که ایران در آن دست داشته است.


ادعای مصادره این برج به نفع قربانیان انفجار بیروت و برج خوبر عربستان در حالی است که تاکنون هیچ سند و مدرک روشن و معتبری دال بر دست داشتن ایران در این انفجارها ارائه نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۰۶ تير ۱۳۹۶
حکام آمریکاقابل اعتمادنبوده ونیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۰۶ تير ۱۳۹۶
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۰۶ تير ۱۳۹۶
مرگ بر امریکا
United States of America
ناشناس
۱۵:۵۴ ۰۶ تير ۱۳۹۶
گدایی مدرن یعنی همین
Iran (Islamic Republic of)
ف د
۱۵:۲۱ ۰۶ تير ۱۳۹۶
مرگ بر دولت مردان امریکا
مرگ برمجلس امریکا
ایشالله روزی برسدکه نابودی اونهاروببینیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۰۶ تير ۱۳۹۶
بردبرداینه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۰۶ تير ۱۳۹۶
این جور که اینا پیش می روند، ظاهرا چیزی از حقوق ببن الملل باقی نمی مونه و باس دید که خود ایرانی ها را هم واسه خودشون، مصادره میکنن یا نه! البته اگه مثل کری داماد بگیرن که خیلز بد هم نمیشه! ترامپ چند دختر داره !؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۰۶ تير ۱۳۹۶
فک میکنن زمان قدیمه که زمینای سرخپوستا رو بزور ازشون میگرفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۰۶ تير ۱۳۹۶
چقدر بی شرمند این مقامات آمریکا الحق هزار رحمت با دزدهای سر گردنه، همه ثروت ملت ها رو می دزدند با دروغ های ساختگیشان چقدر کثیف اند ،حالا اگر هم همشهری های آنها قربانی شدن وغرامت میخواند. مگه جون آدمهای بیگناهی که اونا هرروز می‌کشن غرامت نداره، بی شعورهای نژاد پرست،کسی که از دامن مادرش دزدی جنایت رو شروع کرده مگه امکان داره آدم شه محاله تا ثروت بقیه ملت هارو ندزدیدن باید ثروت خودشون رو از آمریکا بیرون بیارند مطمئن باشید این بلا رو سر بقیه هم در میارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۷ ۰۶ تير ۱۳۹۶
پدرسوخته ها ازاسم ایران هم میترسند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۵ ۰۶ تير ۱۳۹۶
قانون جنگل هم ابیطور نیست
آخرین اخبار