رقابت های قهرمانی جوانان جهان در قاهره؛

بسکتبالیست های جوان در سرزمین فراعنه به مصاف حریفان جهانی می روند

تیم ملی بسکتبال جوانان کشورمان در نخستین بازی خود در رقابت های جهانی قاهره به مصاف آمریکا می رود.

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ؛ مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان جهان از 10 تیر ماه به میزبانی  قاهره مصر آغاز خواهد شد  و 16 تیم در این رقابت ها شرکت می کنند.تیم ملی کشورمان هم با تیم های آنگولا،ایتالیا و آمریکا همگروه است.

 این رقابت ها که  با انگيزه های جدیدی برای کشورمان آغاز می شود در واقع ادامه مسیر ایران پس از بازی های قهرمانی  آسياست که سال گذشته با پشت سرگذاشتن ژاپن در فينال رقابت ها ، مقام قهرمانی را از آن خود کرده بودند.

 بسکتبالیست های جوان در سرزمین فراعنه به مصاف حریفان جهانی می روند

ايران ، ژاپن و کره جنوبی سه سهميه آسيا در بسکتبال جوانان جهان هستند که همراه با برترين تيم های قاره های ديگر از شنبه در قاهره مصر به ميدان می روند.

گروه بندی این بازی های به شرح ذیل است:

گروه یک : نیوزيلند، کره جنوبی، فرانسه و آرژانتين
گروه دو: مصر، پورتوریکو، آلمان و لیتوانی
گروه سه: کانادا، ژاپن، اسپانیا و مالی
گروه چهار: ایران، ایتالیا، آنگولا و آمریکا

براساس اين قرعه، جوانان بسکتبال ايران برای صعود تاريخی به جمع ۸ تيم برتر جوانان جهان به غير از تيم زير19 سال ايالات متحده ، در رويارویی با ايتاليا و آنگولا فرصت بسيار خوبی دارند.

بسکتبالیست های جوان در سرزمین فراعنه به مصاف حریفان جهانی می روند

پنجمین حضور جوانان در مسابقات جهانی

نخستين دوره اين بازی ها در سال 1979 و در سائوپائولو برزيل آغاز شد. این بازی ها تا سال 2007 هر چهار سال يک بار به صورت منظم برگزار شد اما از اين سال به بعد ، جوانان بسکتبال جهان، هر دو سال يک بار به ميدان رفتند. تيم ملی بسکتبال جوانان ايران برای نخستين بار، اين بازی ها را در سال 2003 تجربه کرد و بعد از غيبت در مسابقه های سال 2007، در دوره های 2009،2013،2015 راهی اين مسابقات شد. امسال پنجمين تجربه جوانان بسکتبال ايران در تاريخچه رقابت های قهرمانی جهان شکل می گيرد.

پیشتازی آمریکا با 6 دوره قهرمانی

 آمريکایی ها با6  دوره قهرمانی ، پرافتخارترين تيم رقابت های بسکتبال جوانان جهان به شمار می روند. يوگسلاوی سابق و صربستان هر کدام يک بار جام قهرمانی را بالای سر بردند. يونان ، اسپانيا ، ليتوانی و استراليا هر کدام يک بار قهرمان بسکتبال جوانان جهان شدند. آمريکا دوره پیش در رقابت های هراکلين يونان برای ششمين بار قهرمان شد. ايران در ادوار گذشته بازی های جوانان بسکتبال جهان دو بار با آمريکا رودرو شد که هر بار نتيجه را به حريف واگذار کرد. تيم جوانان آمريکا برای اين دوره با 27 بازيکن به اردو رفت و بعد از يک هفته تمرين 12 نفر مسافر قاهره را مشخص کرد.

بسکتبالیست های جوان در سرزمین فراعنه به مصاف حریفان جهانی می روند

رویارویی ایران و ایتالیا برای نخستین بار

ايتاليا يکی از رقبای ايران در دور مقدماتی برنز1987 و نقره 1981 را در کارنامه خود  دارد. اين تيم در دوره قبلی بعد از6 دوره غيبت در بازی ها عنوان ششم را کسب کرد و در مجموع 6 بار در رقابت های جوانان جهان حضور داشته است. ايران و ايتاليا نخستين بازی خود را در رقابت های جوانان جهان در اين دوره برگزار می کنند.


ايران با آنگولا سه بار در رقابت های جهانی به ميدان رفته است که در هر سه ديدار در سال های 2003 و 2009 برابر رقيب آفريقايی خود بازنده بود. آخرين حضور آنگولا هم به بازی های 2009 برمی گردد که در پنجمين تجربه خود در بازی های جوانان جهان در رتبه چهاردهم ايستاد.


ايران در سال2003 شانزدهم ، 2009پانزدهم ،2013 يازدهم و2015 عنوان چهاردهم را به دست آورد. اين رقابت ها بعد از سه دوره آغازين در تمامی ادوار بعدی با تعداد 16 تيم برگزار شده است. حضور سه تيم گروه چهار در تاريخچه بازی ها نشان می دهد آنها برای صعود به دور دوم بخت يکسانی دارند.

بسکتبالیست های جوان در سرزمین فراعنه به مصاف حریفان جهانی می روند

بازیکنان تیم ملی بدون کسب  تجربه راهی مصر می شوند

در هفته گذشته تيم بسکتبال جوانان ايران در بازی های تدارکاتی صربستان به ميدان رفت و 5 دیدار خود را واگذار کرد.جوانان باید در طول سال در رقابت های متعددی شرکت کنند اما به علت کمبود بودجه  قادر نیستند  در بازی های بیشتری حضور یابند. تنها تعدادی از بازيکنان تيم کنونی تجربه بازی در لیگ برتر را دارند و ديگر بازیکنان هم در ليگ دست يک  به میدان رفتند.

مربیان تیم ملی جوانان بسکتبال

در سال 2003 محمد مهدی ايزدپناه با نناد ترايکوويچ  به يونان رفت و رضا نوری بعد از دستياری مربی صربستانی  در رقابت های جهانی2009،این  بار  به عنوان سرمربی  راهی این مسابقات می شود.همچنین مهران حاتمی با بچيرويچ اين مسير را تجربه کرد و فرزاد کوهيان بدون حضور مربی خارجی در بازی های دور قبل هدايت بازيکنان جوان را بر عهده داشت. 


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار