کافی شاپ در خانه؛

بدون نیاز به دستگاه، قهوه‌های خوشمزه تهیه کنید+دستورالعمل

با روش‌های معرفی شده در این قسمت می‌توانید بدون نیاز به ابزار‌های لازم و به صورت کاملا سریع قهوه تهیه کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گیاهان دارویی سال‌های متمادی در فرهنگ ایران و ایرانی نقش دارد و تقریبا بخشی از این گیاهان همواره در آشپزخانه یا گنج‍ه‌های اکثر ایرانی‌ها وجود داشته که مردم براساس آموزه‌های قدیمی از خواص مفید آن‌ها استفاده می‌کنند.

اما حالا چند سالی می‌شود که برچسب دمنوش به دم کرده و عصاره این گیاهان زده شده و شکل مدرنی به خود گرفته است.

دمنوش‌ها همان جوشانده‌های مادربزرگ‌ها است که هر کدام برای یک درد یا بیماری خوب هستند، امروز در بسته‌بندی‌ها و فرم‌های کیسه‌ای یا باز در فروشگاه‌ها عرضه می‌شوند.

صرف نظر از شکل و نام آنها، باید گفت که دمنوش‌ها لذت بی مانندی دارند و علاوه بر رفع مشکلات جسمی، روح آدم را تازه می‌کنند.

 بدون نیاز به دستگاه قهوه‌های خوشمزه تهیه کنید+طرز تهیه قهوه فوری

 

قهوه فوری
این قهوه به شیوه‌ای متفاوت از قهوه‌های دیگر تهیه می‌شود و به همین خاطر برخی از افراد این نوشیدنی را قهوه نمی‌دانند؛ در واقع این قهوه، پودری است که قابل حل شدن در آب و شیر است و نیاز به دم کردن قهوه نیست به همین دلیل این قهوه طعمی متفاوت دارد.

قهوه موکا
این قهوه از ترکیب قهوه دم شده با شکلات به دست می‌آید؛ مردم دنیا موکا را نوشیدنی می‌دانند که از مخلوط شکلات با قهوه دم شده به صورت قهوه اسپرسو به دست می‌آید.

طرز تهیه
ابتدا قهوه را دم کنید وبرای این کار قهوه را با یک فنجان آب سرد مخلوط کرده و روی حرارت ملایم مرتب به هم بزنید؛ هنگامی که شروع به جوشیدن کرد از روی حرارت بردارید سپس دو فنجان شیر را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود، شکلات را به شیر داغ اضافه کرده و خوب مخلوط کنید تا شکلات کاملا در شیر حل شود، سپس شکر، خامه و قهوه دم کرده را به آن اضافه کنید.

بدون نیاز به دستگاه قهوه‌های خوشمزه تهیه کنید+طرز تهیه قهوه فوری


تمام مواد را روی حرارت ملایم مدام بهم بزنید تا به غلظت مورد نظر برسند؛ پس از برداشتن از روی حرارت دارچین یا وانیل را اضافه کنید و در نهایت روی قهوه را با خامه تزیین کنید.

کاپوچینو
این قهوه مخلوطی از اسپرسو و شیر داغ کف کرده روی آن است که از پودر کاکائو و پودر دارچین برای طعم دهی و تزیین روی کف شیر نیز استفاده می‌شود.

بدون نیاز به دستگاه قهوه‌های خوشمزه تهیه کنید+طرز تهیه قهوه فوری


طرز تهیه
شیر سرد را با شکر مخلوط کرده و روی شعله گاز قرار دهید تا به جوش اید سپس ظرف را از روی حرارت برداشته و با استفاده از همزن دستی یا برقی بهم بزنید تا خوب کف کند.
قهوه اسپرسو را دم کرده سپس یک سوم فنجان را از قهوه پر کنید و با استفاده از یک قاشق شیر گرم را داخل فنجان بریزید تا دو سوم فنجان نیز پر شود و در پایان آخرین مرحله اضافه کردن کف شیر است.

انتهای پیام/

با نوشیدن این قهوه‌ها از سرطان پوست جلوگیری کنید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار