یک بشقاب مواد غذایی ضد سرطان/ اینفوگرافی

کلم بروکلی، هویج و سیر از جمله مواد غذایی ضد سرطان محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چغندر دارای فلاوونوئید است. این ماده به عنوان یک ضد سرطان شناخته شده و ادرار اشخاص مصرف کننده این چغندر، قرمز رنگ می باشد.

هویج
هویج دارای بتاکاروتن زیادی می باشد و برای جلوگیری از سرطان های ریه، دهان، حلق، معده، روده، کیسه صفرا ، پروستات و سینه بسیار مفید می باشد. البته نباید در مصرف آن زیاده روی کرد.

سیر

مطالعات نشان داده که خانواده پیازها، از قبیل، سیر، موسیر و تره فرنگی، در افراد سالم سلول های سرطان زا را از بین می برند و در بیماران سرطانی، رشد این سلول ها را کُند می کنند. در این رابطه، اثر سیر از همه بیشتر می باشد. به طور کلی، سیر خطر سرطان های معده، روده بزرگ، مری و سینه را کم می کند.

کلم بروکلی

کلم بروکلی شامل مواد شیمیایی گیاهی مانند (ایندول) ضد سرطان است. در حال حاضر یک مطالعه جدید تایید می‌کند که ترکیب گیاهی دیگر (سولفورافن) در کلم بروکلی همچنین دارای خواص ضد سرطان است. آخرین مطالعه، انجام شده توسط امیلی هو و یک تیم از محققان از موسسه پائولینگ لینوس در دانشگاه ایالتی اورگان نشان داد که سولفورافن آنتی اکسیدانی بسیار قوی است و به‌وفور در کلم بروکلی و دیگر سبزیجات کلم یافت می‌شود. سولفورافن قدرت انتخابی و هدف قرار دادن و کشتن سلول‌های سرطانی را دارد که سولفورافن Sulforaphane ظاهرا نقش مهمی در مهار آنزیم HDAC (دی استاز هیستون) بازی می‌کند.

یک بشقاب مواد غذایی ضد سرطان/ اینفو گرافی 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار