ظریف وارد رم شد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به دعوت دولت ایتالیا برای دیدار با مقامات این کشور بامداد چهارشنبه از برلین وارد رم پایتخت ایتالیا شد.

ظریف وارد رم شدبه گزارش حوزه سیاست خارجی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به رم با «لائورا بولدرینی» رئیس مجلس نمایندگان، «پائولو جنتلیونی» نخست وزیر و «انجلینو الفانو» وزیر خارجه ایتالیا دیدار و درباره توسعه مناسبات دوجانبه و مسائل مهم منطقه‌ای و بین المللی گفت وگو خواهد کرد.

ایتالیا از شرکای اصلی تجاری و اقتصادی ایران طی چند دهه اخیر محسوب می شود. تهران و رم همکاری های گسترده ای در زمینه اقتصادی و بازرگانی داشته و رایزنی درخصوص توسعه مناسبات اقتصادی، از جمله محورهای مذاکراتی رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در رم خواهد بود.

با توجه به حضور ایتالیا در حوزه مدیترانه و علاقه این کشور به تحولات غرب آسیا و خاورمیانه، ظریف در این سفر درخصوص آخرین تحولات منطقه به ویژه تحولات سوریه با مقامات این کشور بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

ظریف در سفر به برلین نیز در مراسم افتتاحیه اجلاس سالیانه شورای اروپایی روابط خارجی در برلین سخنرانی و با مقامات آلمانی دیدار و گفت وگو کرد.

وزیر امور خارجه ایران در سفر به رم امروز چهارشنبه با نخست وزیر ، رئیس مجلس نمایندگان و سپس با همتای ایتالیایی خود دیدار و سپس در محل وزارت امور خارجه این کشور در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک شرکت می کند.

انتهای پیام/

سفر محمد جواد ظریف به اروپا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار