معرفی موزه/ 96

موزه ای عجیب و غریب زیر آب + تصاویر

موزه مظهر امید با هدف حمایت از حیات گیاهان مرجانی نادر شکل گرفته است.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ موزه «مظهر امید» که در زیر آب سواحل شهر کانکون مکزیک قرار گرفته، مکان مناسبی برای نگهداری زندگی منجمد شده در میان خز‌ها است. این موزه از آغاز کارش با هدف جلوگیری از مختل شدن حیات گیاهان مرجانی نادر و حمایت از زندگی این گیاهان شکل گرفته است.

بنا بر این گزارش، مجسمه‌های نگهداری شده در موزه زیرآبی کانکون با بتن خنثی از نظر pH آب دریایی ساخته شده‌اند و در برابر خورندگی آب دریا مقاوم هستند. این مجسمه‌ها با الگوبرداری از اعضای جامعه محلی و مردم ساخته شده‌اند.

موزه زیرآبی کانکون؛ مظهر امید گیاهان مرجانی نادر/مظهر امیدی در زیرآب‌های آشیانه مار‌ها


شایان ذکر است؛ موزه «مظهر امید»، نخستین موزه زیر آب جهان به حساب می‌آید و هم‌اکنون دربرگیرنده ۵۱۰ مجسمه است. مجسمه‌های این موزه نمادی از زندگی‌های منجمد شده در بین خز‌ها و گیاهان دریایی هستند.

 

موزه ای عجیب و غریب زیر آب + تصاویر

 

یادآور می‌شود؛ پیش‌بینی‌ها بر این قرار است که در آینده با توجه به سرعت بالای رشد مرجان‌ها اثری از موزه زیرآبی کانکون باقی نخواهد ماند و این موزه تبدیل به صخره‌های مرجانی خواهد شد.

 

موزه زیرآبی کانکون؛ مظهر امید گیاهان مرجانی نادر/مظهر امیدی در زیرآب‌های آشیانه مار‌ها


خاطرنشان می‌شود؛ گردشگران علاقه‌مند به بازدید از موزه مظهر امید می‌توانند با استفاده از لباس غواصی یا قایق‌های کف شیشه‌ای از این موزه دیدن کنند.

 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار