مادورو خطاب به ترامپ: دیوانگی راست‌گرایان ونزوئلایی را متوقف کن!

رئیس‌جمهور ونزوئلا ضمن اعلام آمادگی برای برقراری «روابط محترمانه» با رئیس‌جمهور آمریکا، از وی خواست از حمایت مخالفان دولت کاراکاس دست بکشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، سه‌شنبه از دونالد ترامپ، همتای آمریکایی خود، خواست اقدامات جنون‌آمیز مخالفان کاراکاس را متوقف کند.

وی در مراسم تحلیف نامزدهای مجلس موسسان ونزوئلا گفت: «گوش کنید، رئیس جمهور ترامپ، تصمیم با شماست. اگر این نیروهای خشن، نفرت‌انگیز و قاتل بتوانند ونزوئلا را نابود کنند، با هزاران و حتی میلیون‌ها ونزوئلایی که به آمریکا سرازیر می‌شوند، دریای مدیترانه (که پناهجویان از طریق آن برای رفتن به اروپا اقدام می‌کنند) در مقابل دریای کارائیب هیچ نخواهد بود. هیچ چیز و هیچ کس نمی‌تواند آن‌ها را متوقف کند، شما مجبور خواهید بود ۲۰ دیوار در دریا بسازید.»

رئیس جمهور سوسیالیست ونزوئلا که از اوایل ماه آوریل با موج تظاهرات اعتراضی مواجه است، خطاب به ترامپ افزود: «دیوانگی راست‌گرایان ونزوئلایی را متوقف کنید.»

مادورو روز سه‌شنبه هشدار داد: «اگر ونزوئلا دچار هرج و مرج و خشونت شود و اگر انقلاب بولیواری نابود شود، ما به جنگ خواهیم رفت و کاری را که با رأی دادن امکان‌پذیر نباشد با سلاح انجام خواهیم داد.»

وی در عین حال گفت آماده «روابط محترمانه» با ترامپ است و برای گفتگو در این زمینه حاضر است.

مادورو اوایل این هفته رهبران مخالفان را به تحریک به خشونت برای فراهم کردن زمینه مداخله نظامی آمریکا در کشورش متهم کرد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار