کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان

دید افقی در زابل به 2 هزار متر رسید

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: دید افقی با توجه به وزش باد شدید درشمال استان بر اساس گزارش ایستگاه هواشناسی زهک هم اینک در این شهرستان به هزار و 500 متر و در زابل به 2 هزار متر رسیده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علی ملاشاهی کارشناس هواشناسی استان  اظهار داشت: سرعت فعلی وزش باد در زابل به حدود 80 کیلومتر بر ساعت رسیده که با توجه به نبود ایستگاه هواشناسی در مناطق روستایی و توابع به طور قطع سرعت وزش باد در برخی نقاط شمال استان بیشتر از این است.


ملاشاهی  افزود: برای امروز وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در شمال سیستان و بلوچستان ادامه دارد و در مناطق مستعد طوفان پیش بینی می شود.


وی ادامه داد: پنجشنبه و جمعه شدت وزش باد مقداری کمتر می شود اما از شنبه تا اواسط هفته آینده مجددا شاهد وزش باد شدید در منطقه هستیم.


کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: برای سایر نقاط استان در نواحی مرکزی و جنوبی وزش باد با شدت کمتر ادامه دارد و بعد از ظهر افزایش غبار را خواهیم داشت.


ملاشاهی افزود: با توجه به شرایط جوی حاکم هم اینک در نیکشهر، دلگان و بزمان در جنوب استان وزش باد به نسبت شدید است و سرعت وزش باد به حدود 50 تا 70 کیلومتر بر ساعت رسیده است.


وی اظهار داشت: آسمان بیشتر نقاط استان غبارآلود است به طوری که روز گذشته به دلیل غبار ناشی از طوفان شمال استان دید افقی در سراوان و میرجاوه به هزار متر رسیده بود.


وی ادامه داد: گرمای هوا در جنوب استان تا اواخر وقت امروز تداوم دارد و فردا به تدریج از شدت گرما کاسته می شود.


کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: برای سه روز آینده در نواحی جنوبی و ساحلی استان با افزایش ابر احتمال رگبارهای پراکنده و گاهی رعد و برق وجود دارد.


وی افزود: در شبانه روز گذشته زاهدان با حداقل 20 درجه سانتی گراد و راسک مرکز شهرستان سرباز با حداکثر 49 درجه بالای صفر گرمترین نقاط استان بودند.

 

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار