بجنورد؛

بهره مندی بیش از دو هزار مشمول غایب از طرح جریمه نقدی در خراسان‌ شمالی

از ابتدای طرح جریمه نقدی تاکنون دو هزار و 255 نفر در استان از آن بهره مند شده اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛، موسی زاده معاون وظیفه عمومی فرمانده انتظامی خراسان‌شمالی گفت: همه مشمولان غایب و سربازان فراری که تا پایان سال جاری بیش از هشت سال غیبت داشته باشند، در شمول این معافیت قرار گرفته و می توانند حداکثر تا پایان شهریور ماه با مراجعه به دفاتر پلیس +10 درخواست خود را ثبت کنند.

وی افزود: افرادی که تمایل داشته باشند جریمه نقدی خود را به صورت اقساطی واریز کنند، پس از ثبت درخواست و مشخص شدن میزان جریمه ، یک سوم آن را به صورت نقدی و مابقی جریمه را نیز تا پایان سال جاری تسویه حساب کنند.

موسی زاده اظهار کرد: مشمولان غایبی که بیش از هشت سال غیبت داشته و خود مشمول ( نه خانواده) تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی باشد از 50 درصد تخفیف برخوردار شده و می‌توانند با پرداخت  50 درصد باقیمانده کارت معافیت دریافت کنند.

وی افزود: مشمولان غایبی که بیش از 50 درصد جریمه نقدی خود را واریز کنند، می توانند از خدمات انتظامی و استخدامی به جزء ثبت نام گواهینامه که منوط به پرداخت کل جریمه است، برخوردار شوند.

معاون وظیفه عمومی فرمانده انتظامی خراسان‌شمالی گفت: مبلغ جریمه متناسب به میزان تحصیلات از 100 میلیون ریال برای مشمولان زیر دیپلم  و تا 500 میلیون ریال نیز برای پزشکان متخصص غایب است.

موسی زاده یادآورشد: همه مشمولان غایب از فرصت پیش آمده و معافیت جریمه نقدی نهایت استفاده را کنند و یا به خدمت سربازی اعزام شوند، زیرا ممکن است در سال آینده این قانون متوقف و یا محدودیت های آن برای مشمولان غایب افزایش یابد.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.