مشهد؛

افزایش ۳.۶ درصدی گنجایش اقامت تابستانی مسافران در خراسان رضوی

گنجایش اقامت تابستانی مسافران خراسان رضوی در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳.۶ درصد رشد یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ،معصومه توانگر، سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: مجموع ظرفیت آماده سازی شده برای اسکان مسافران در تابستان امسال در استان ۱۹۵ هزار و ۷۴۷ نفرشب است.


وی افزود:۸۶ هزار و ۳۵ نفرشب از این تعداد متعلق به واحد‌های رسمی است، این میزان شامل هتل‌ها با ۳۶ هزارو ۶۲۲ تخت، هتل آپارتمان‌ها ۲۵ هزارو ۸۳۳ و مهمان پذیر‌ها با ۲۳ هزار و ۵۸۰ نفرشب ظرفیت است.


توانگر گفت: از مجموع ظرفیت آماده سازی شده، ۱۰۹ هزار و ۷۱۲ نفر نیز در واحد‌های اقامتی موقت شامل خانه مسافر، کمپ، مدرسه، حسینیه، بقاع متبرکه و ... میزبان مسافران در ایام سفر‌های تابستانی است.


وی شمار واحد‌های رسمی فعال در تابستان را ۹۳۱ واحداعلام کرد و افزود: ارائه مجوز موقت فعالیت به خانه مسافر‌ها از دیگر برنامه‌های موجود است که تا کنون ۱۲۴ واحد مجوز فعالیت خود را تمدید کرده اند.


سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت:مجموعا حدود ۵۰۰ خانه شخصی در مشهد شرایط دریافت مجوز موقت فعالیت را در زمان اوج مسافرت‌ها دارند که پیش بینی می‌شود تابستان امسال مجموع مجوز صادر شده در این بخش به حدود ۴۵۰ خانه شخصی برسد.


انتهای پیام// ز.‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.