رشت؛

برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان

مرحله استانی دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در گیلان برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با اعلام این خبر گفت: جشنواره قرآنی مدهامتان ویژه کانون‌های مساجد در راستای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نشر و ترویج معارف قرآنی و شعائر الهی و استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری در جهت جذب بیشتر و بهتر آنان به مسجد برگزار می‌شود.

حجت الاسلام سلیمان پورابراهیم با بیان اینکه جشنواره مدهامتان در 2 بخش خواهران و برادران برگزار می شود، افزود: بخش برادران شامل ۶ رشته قرآنی قرائت (تحقیق)، حفظ کل، حفظ 20 جزء، اذان، ترتیل و صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز و بخش خواهران نیز شامل 2 رشته قرائت (تحقیق) و حفظ کل است که برگزیدگان رشته حفظ کل به مرحله کشوری مسابقات در خراسان رضوی اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره ویژه گروه سنی 18تا 30 است، اظهار داشت: کسانی که رتبه ممتاز (اول تا پنجم) مسابقات بین المللی را داشته باشند نمی‌توانند در جشنواره شرکت کنند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان تصریح کرد :در رشته تصحیح قرائت حمد و سوره اذکار نماز افراد ۸ تا ۱۵ سال اجازه شرکت دارند .

مرحله استانی این جشنواره مهر ماه امسال در رشت برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.