کرمانشاه؛

افزایش احتمال بروز آتش سوزی

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از افزایش احتمال بروز آتش سوزی در پی گرم شدن هوا خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛سرهنگ عباس بهاری با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون چند مورد آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی استان کرمانشاه رخ داده، افزود: این آتش سوزی ها جزئی و در سطح کمی بوده و سریعا اطفاء شده‌ است.

بهاری  گفت: با گرم شدن تدریجی هوا امکان بروز حریق بیشتر شده و این مهم ضرورت برنامه‌ریزی برای جلوگیری از بروز حریق و یا تسریع در اطفای آن در مواقع وقوع را نشان می ‌دهد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه سال گذشته حدود 85 فقره آتش‌سوزی در عرصه های منابع طبیعی استان کرمانشاه رخ داد، افزود: این آتش‌سوزی‌ها در سطح بیش از 746 هکتار به وقوع پیوست.

بهاری ابراز امیدواری کرد: با اقدامات انجام شده، امسال شاهد کاهش بروز حریق در استان باشیم.
 
این مسئول در ادامه رویکرد منابع طبیعی را در حفاظت از عرصه های منابع طبیعی را استفاده از توان مردمی عنوان کرد و افزود: مجموعه منابع طبیعی می‌کوشد تا با بهره‌‌گیری از توان جوامع محلی به حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی بپردازد.

 بهاری تاکید کرد: اگر مشارکت NGOها و سازمان های مردم نهاد را در امر حفاظت و حراست از منابع طبیعی نداشتیم، شاید آمار حریق‌ سالانه استان خیلی بیشتر از اینها می‌شد.

 بهاری آموزش و ایجاد حساسیت در NGOها، گروه‌های مردمی، اعضای شوراها، دهیاریها و... و تشکیل اکیپ‌هایی برای شرایط بحرانی را از جمله اقدامات انجام شده در راستای مقابله با حریق در عرصه های منابع طبیعی عنوان کرد.

بهاری افزود: برای مقابله با حریق در عرصه های منابع طبیعی در سال جاری، استفاده از ظرفیت نیروهای نظامی در مناطق مرزی، ریش سفیدهای مناطق مختلف و... را در برنامه داریم.
 
انعقاد قرارداد با 55 نفر از افراد بومی به صورت دیده‌بان در مناطق بحرانی استان و ایجاد پوشش بیمه‌ای بی‌نام به تعداد 100 نفر در استان برای نیروهای بسیجی، مردمی و... که بیمه ندارنداز دیگر اقداماتی بود که بهاری از آنها به عنوان تمهیدات اندیشیده شده برای مقابله با آتش سوزی و اطفای آن در استان یاد کرد.

انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار