هشدار جدی؛

وقتی موبایل سلامت مغزتان را نشانه می گیرد

تنوع شبکه های اجتماعی موجود بر روی وسایل الکترونیکی سبب می شود افراد به طور دائم درباره آنها فکر کنند و ذهن در حین خواب هم مشغول باشد.

تلفن همراه توان مغزی را هنگام خواب کاهش می‌دهد/دردسر‌های وابستگی به شبکه‌های اجتماعیبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارشناسان در جدیدترین پژوهش های خود دریافته اند وجود تلفن همراه هنگام خواب  در اتاق می تواند بر امواج مغزی افراد اثر منفی بگذارد.

به گفته محققان این وسیله حتی در صورت خاموش بودن نیز سبب درگیر شدن ذهن و هوشیار ماندن ضمیر ناخودآگاه هنگام خواب می شود و در نتیجه فرد پس از بیدار شدن احساس خستگی، سردردی، بی حوصلگی و کاهش تمرکز دارد.

کارشناسان معتقدند تنوع نرم افزارها و شبکه های اجتماعی موجود بر روی وسایل الکترونیکی باعث می شود تا ذهن افراد به طور دائم درباره آنها فکر کند که این موضوع سبب می شود ذهن در حین خواب هم مشغول باشد و در نتیجه فرآیند تنظیم و جای دهی حافظه کوتاه و بلند مدت ، تخلیه اطلاعات اضافی و سموم از مغز به درستی انجام نشود.

کارشناسان در یک تحقیق مشابه اطلاعات بصری و حافظه بیش از 800 داوطلب که دارای تلفن همراه بوده اند را حین رانندگی و انجام محاسبات ریاضی بررسی کرده و دریافته اند بسیاری از آنها دچار اختلال حافظه و ناتوانی در انجام محاسبات و پیدا کردن نقشه راه بوده اند.

محققان هشدار می دهند تعداد زیادی از افراد به شدت به امکانات موجود بر روی گوشی تلفن همراه خود وابسته هستند و این باعث افت توان حافظه و ظرفیت ذهنی برای انجام کارهای پیچیده از جمله محاسبات می شود.

بر این اساس کارشناسان به افراد توصیه می کنند در ساعات پایانی شب و به هنگام خواب از تلفن همراه خود استفاده نکنند تا ذهن آنها برای خواب و استراحت آماده شود، حتی توصیه می شود تلفن همراه در مکانی خارج از اتاق خواب قرار داده شود تا از مشغول بودن ذهن به آن خودداری شود.

همچنین استفاده از توان ذهنی شخص برای انجام محاسبات ریاضی، به خاطر سپردن شماره ها ،مسیر و آدرس مکان های مختلف از افت قدرت ذهن و ابتلا به آلزایمر در سال های آینده جلوگیری می کند.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

مضرات نگاه کردن طولانی مدت به صفحه موبایل +اینفوگرافیک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۰۷ تير ۱۳۹۶
اقا راه چارهای بیندیشد همش نگویید خطر دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۰۷ تير ۱۳۹۶
چه کنیم شما بگویید چه راهی دارد چاره کار چیست از کوچک تا بزرگ سرها تو گوشی خدایا چه کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۰۷ تير ۱۳۹۶
چه کنیم شما بگویید چه راهی دارد چاره کار چیست از کوچک تا بزرگ سرها تو گوشی خدایا چه کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۰۷ تير ۱۳۹۶
مرسی