سردار سنایی راد در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

دولت با تفنگ و بی تفنگ نوعی القاء دوگانگی است

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: همه در یک کشتی نشسته‌ایم و بی‌ثبات کردن آن به نفع کسی نیست پس باید در اتخاذ مواضع مراقبت شود.

دولت با تفنگ و بی تفنگ نوعی القاء دوگانگی استسردار رسول سنایی‌راد معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره اظهارنظر برخی مسئولین کشور که موجب سوءاستفاده دشمن از آن شده است؛ اظهار داشت: زمانی که دشمن به موضوعی ورود می‌کند و به دنبال تعمیق شکاف‌های برآمده از آن است, نشان می‌دهد که آن‌ها برای دامن زدن به اختلافات به دنبال بهانه هستند که این اولین پیام برای دلسوزان نظام است تا از اتخاذ و ادامه برخی موضع‌گیری‌ها که می‌تواند دست‌آویزی برای دشمنان باشد خودداری کنند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران با بیان اینکه گاهی اتحاذ چنین مواضعی می‌تواند شرایط برای فرصت طلبی دشمنان فراهم کند، ادامه داد: نباید از دشمن انتظاری غیر از این داشت که از فرصت‌ها استفاده‌ نکند و علیه ایران تبلیغات نکند لذا برای خنثی‌سازی برخی موارد که ابهام ایجاد می‌کند باید نوعی شفاف سازی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: حداقل همه مسئولین در ضرورت تقویت امنیت ملی و اقتدار نظام اتفاق نظر دارند لذا باید بر اشتراکات در این عرصه تأکید و از اتخاذ برخی موارد دشمن شاد کن اجتناب کرد.

سردار سنایی‌راد افزود: برخی اختلاف سلایق تدریجی است و باید در چنین شرایطی حتما با تکیه بر اصول و اهداف مشترک به خنثی‌سازی اهداف دشمن پرداخت.

معاون سیاسی سپاه پاسداران درباره این که «برخی از مسئولان گفته‌اند که در سال‌های گذشته دولت‌ در اختیار کسانی بود که هم سلاح و هم رسانه داشتند و کسی جرات رقابت با آ‌نها را نداشت»؛ گفت: زمانی که دشمن به این چنین مواردی ورود می‌کند یعنی اشتباه صورت گرفته است. موضع دشمن برای ما یک شاخص است و اگر ما درست عمل کنیم آنها نمی‌توانند سوء استفاده کنند.

وی اظهار داشت: در این مورد مشخص که گفته شد اولا ورود مجموعه‌هایی چون سپاه و سایر نیروهای مسلح در عرصه سازندگی مطابق قانون و با مجوز بوده است، ضمن این که چنین اقداماتی برای سازندگی کشور و افزایش رضایت‌مندی مردم صورت گرفته که در راستای اهداف کلی نظام و نیروهای مسلح مبنی بر افزایش امنیت پایدار و خنثی سازی تحریم‌ها است.

سردار سنایی‌راد با بیان اینکه موضع‌گیری‌های ‌سیاسی باید در جای مناسب باشد تا پاسخ مناسب دریافت کند؛ ادامه داد: به جای کشاندن این مواضع به افکار عمومی که موجب سوء استفاده دشمنان می‌شود، بهتر است در جای مناسب مطرح شود.

معاون سیاسی سپاه پاسداران گفت: مجموعه‌های نیروهای مسلح با همه دولت‌ها همکاری داشتند و در بسیاری از موارد و پیش از آن که دولت و رئیس قوه مجریه موضوعی را مطرح کند نیازهای مردم و کشور را پاسخ می‌دهند البته سپاه هیچ اصراری برای حضور در این عرصه ندارد و حتی در برخی مواقع طلب‌هایی دارد که دریافت نکرده است؛ به همین خاطر می‌توان گفت کارها و مشارکت‌ها از روی ایثار بوده است لذا باید در اتخاذ مواضع مراقبت شود چرا که همه در یک کشتی نشسته‌ایم و بی‌ثبات کردن آن به نفع کسی نیست.

وی درباره این موضوع که آیا این گونه صحبت‌ها مغایر با مصالح نظام و صحبت‌های مقام معظم رهبری مبنی بر عدم دو قطبی سازی کشور است؛ تصریح کرد: نمی‌شود گفت که این صحبت‌ها در راستای دو قطبی‌سازی است و اما به نظر می‌رسد بی‌تدبیری‌هایی در اتخاذ مواضع صورت گرفته است.

سردار سنایی‌راد ادامه داد: این که بگوییم دولت با تفنگ یا دولت بی‌تفنگ خود باعث القاء نوعی دوگانگی می‌شود اما واقعیت این گونه نیست چرا که سپاه با همه دولت‌ها همکاری کرده است. سپاه دولتی در دولت نیست و حتی با رفت و آمد دولت‌ها به اقدامات سازندگی خود ادامه داده اما این که می‌‌گویند دولت با تفنگ مگر می‌شود دولتی به امکانات دفاعی خود بی‌توجه باشد و یا بخواهد با چنین الفاظی توان دفاعی خود را زیرسوال ببرد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران با بیان این که مگر می‌شود در چهار راه ناامنی جهان به تجهیزات دفاعی کشور اتکا نکرد، افزود: امروز پاسخ جریان تروریستی زدن یک سیلی است و این کار الزاماتی می‌خواهد اما استفاده از برخی الفاظ برازنده برخی جایگاه‌ها نیست و لذا اگر کسانی با برخی صحبت‌ها به دنبال دو قطبی سازی باشند که به اعتقاد من به آن هم نرسیده شایسته جایگاه خود صحبت نکرده است.

سردار سنایی‌راد در بخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد: راه برون رفت از این اختلاف و دیدگاه‌ها واگویی آنها نیست و باید امروز درباره ضرورت وحدت و انسجام آن که بهترین پاسخ به دشمن است صحبت شود؛ همه باید یک واحده باشیم مانند کاری که رئیس جمهور در تایید حمله موشکی سپاه کرد.

انتهای پیام/

برخی مواضع و صحبت‌ها در خور برخی جایگاه ‌ها نیست

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۱۶ تير ۱۳۹۶
خدا هدایت کنه این دولت رو
آخرین اخبار