حضور شطرنج بازان بزرگ دنیا در مسابقات جام ستارگان

مسابقات جام ستارگان شطرنج با حضور 7 استاد بزرگ شطرنج دنیا در انزلی برگزار می شود.

 حضور شطرنج بازان بزرگ دنیا در مسابقات جام ستارگانبه گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان  ؛دومین دوره مسابقات شطرنج جام ستارگان به میزبانی استان گیلان از 20 تیرماه آغاز می شود و تا 27 همین ماه ادامه دارد.

دور نخست این مسابقات سال گذشته در بخش بزرگسالان برگزار شد. اما مسئولان برگزاری مسابقات تصمیم گرفتند امسال تغییراتی در برگزاری این مسابقات ایجاد کنند براین اساس طبق برنامه ریزی هایی که صورت گرفت بخش آزاد نوجوانان به جدول مسابقات اضافه شد.  

در مسابقات آزاد جام ستارگان شطرنج 7 استاد بزرگ خارجی حضور دارند به دعوت هیات شطرنج استان گیلان در این رقابت ها شرکت می کنند.این رقابت ها به صورت تیمی برگزار می شود به طوری که 7 استاد بزرگ شطرنج خارجی با 7 استاد  بزرگ کشورمان مسابقه می دهند و در پایان بهترین تیم معرفی خواهد شد.

مسابقات بخش نوجوانان که برای نخستین بار برگزار می شود در 2 جدول زیر 12 سال و زیر 10 سال است و محدودیتی برای شطرنج بازان در این مسابقات وجود ندارد.

سال گذشته نایجل شورت با کسب 8.5 امتیاز بهترین نتیجه را کسب کرد و پرهام مقفصودلو نیزبهترین نتیجه را در بین شطرنج بازان ایرانی کسب کرد که با کسب این نتایج از سوی فدراسیون جهانی شطرنج به عنوان استاد بزرگی دست پیدا کرد.همچنین در بخش تیمی نیز تیم منتخب جهان موفق شد در همه دوره ها تیم ایران را شکست دهد.

 

جام ستارگان بهترین فرصت برای شطرنج بازان ایرانی است

 

مرزوقی مسئول کمیته برگزاری مسابقات درباره دومین دوره مسابقات شطرنج جام ستارگان تصریح کرد:برای برگزاری دومین مسابقات جام ستارگان 7 از استاد بزرگ مطرح خارجی از کشورهای هلند،گرجستان،آذربایجان، کوبا ،لتونی،چین دعوت کردیم تا در این رقابت ها شرکت کنند.

 

حضور شطرنج بازان خارجی قطعی است

 

وی درپاسخ به این سوال که آیا حضور شطرنج بازان خارجی در مسابقات جام ستارگان قطعی شده است یا خیر عنوان کرد:از 15 شطرنج باز خارجی دعوت کردیم که در این مسابقات شرکت کنند اما 7 بازیکن برای حضور در این رقابت ها اعلام آمادگی کردند.بنابراین حضور این بازیکنان خارجی در مسابقات قطعی شده است.

 

استقبال زیادی از جام ستارگان شطرنج شد

 

ور درباره اینکه چرا بخش جوانان به مسابقات امسال اضافه شد بیان کرد:چون شطرنج بازان بزرگی در این رقابت ها حضور دارند بهترین فرصت است تا بازیکنان جوان که تجربه کمی دارند با اساتید بزرگ شطرنج دنیا از نزدیک آشنا شوند و با آنها رقابت کنند.بنابراین رویارویی با شطرنج بازان بزرگ باعث ایجاد انگیزه برای شطرنج بازان جوان می شود.

 

وی درپاسخ به این سوال که آیا شطرنج بازان داخلی از برگزاری این مساباقت استقبال کردند افزود:استقبال بسیار زیادی از سراسر استان ها برای برگزاری مسابقات جام ستارگان صورت گرفته است پیش بینی می شود حدود 200 بازیکن در بخش جوانان در مسابقات شرکت کنند البته زمان ثبت نام برای شرکت در مسابقات ادامه دارد.

 

وی در ادامه گفت:برای مسابقات جام ستارگان شطرنج جوایز نقدی نیز در نظر گرفته شده است و هر بازیکنی که عنوان را کسب کند حکم داده خواهد شد این مسابقات آزاد است و زیر نظر هیات شطرنج استان گیلان برگزار می شود که فدراسیون شطرنج و ادره کل ورزش و جوانان نیز حمایت می کنند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار