معاون فناوری فضایی سازمان فضایی ایران خبر داد؛

نصب ایستگاه‌های دائم فضایی در شمال شرق و غرب کشور

ایده های تازه و جدید طراحان، تحولی اساسی در زمینه استفاده از ماهواره های کوچک و ارزان ایجاد کرده‌اند.

پروژه منظومه ماهواره ناوبری ایرانبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جلسه اخیر سازمان فناوری فضایی ایران، به پیگیری  پروژه فضایی ایران اختصاص داده شد. به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در این جلسه، مجتبی سرادقی، معاون فناوری فضایی سازمان فضایی ایران، به روند پیشرفت پروژه پرداخت و عنوان کرد: طرح این پروژه بلند مدت است و امسال باید راهبرد آن به صورت دقیق تدوین و زیر پروژه ها به درستی تعریف و اجرا شوند.

تبدیل ایستگاه‌های فضای غیر دائم به دائم

وی همچنین از تبدیل ایستگاه های فضایی غیر دایم به دایم در کشور خبر داد و گفت: به جز مرکز ماهدشت و قشم، برنامه ریزی جهت ایجاد مراکز دایم در شمال شرق و غرب کشور در دست اجرا است.

سرادقی در بخشی دیگر از سخنان خود، از برنامه های سازمان فضایی ایران در زمینه ترویج علوم فضایی گفت: بخش بزرگی از برنامه‌های ترویج در هفته فضا صورت می گیرد، ما نیز در سال جاری، مسابقه تاس واره ( cub sat ) که در دنیا به شدت در حال رشد است را از سطوح دانش آموزی تا دانشگاهی به تازگی شروع کردیم و به گردآوری ایده ها در این  زمینه  با استفاده از  ( cub sat  ) در فضا می پردازیم.

برگزاری مسابقه تاس‌واره ( cub sat )

وی تصریح کرد : خروجی این مسابقه یک سری ایده است که در مسابقه تاس واره شرکت داده می شود، البته باید روی ایده ها کار کرد و آن ها را به پروژه تبدیل کرد.

معاون سازمان فضایی ایران با تاکید بر هدف این مسابقه در خصوص گردآوری ایده ها و آشنایی سطوح مختلف با توانمندی های موجود، به اطلاع رسانی در این زمینه در سایت سازمان اشاره کرد و گفت: این مسابقه طی تفاهم نامه ای با کمک دانشگاه کاشان انجام می شود.

 

پروژه سازمان همکاری‌های فضایی آسیا و اقیانوسیه ( اپسکو )

وی در عین حال به پروژه سازمان همکاری‌های فضایی آسیا و اقیانوسیه ( اپسکو ) برای دانش آموزان دبیرستانی اشاره کرد و گفت: اپسکو در مسابقه ای از دانش آموزان خواسته تا ایده خود را در قالب آثار نقاشی، عکس و ویدیو نسبت به زندگی در سال های بعد از توسعه علوم فضایی ارایه کنند، طرحی که با توجه به زمان برگزاری امتحانات پایان سال استقبال خوبی از آن صورت گرفت، 4 اثر از کشور از ایران  پذیرفته شده که قرار است دانش آموزان اثرات برگزیده به چین اعزام شوند.

سرادقی در ادامه افزود : در چین هم از مجموع آثار، رقابتی بین نمایندگان دانش آموزی کشورهای عضو برگزار و چند طرح برتر معرفی می شوند که تمام هزینه های این پروژه هم به عهده اپسکو است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار