قطع دست آتش از جنگل های بلوط منگره

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان از مهار آتش در جنگل های بلوط منگره بخش الوار گرمسیری اندیمشک خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،قطع دست آتش از جنگل های بلوط منگره صادق سلامت، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به وقوع حادثه آتش سوزی در 3 روز گذشته در منطقه منگره بخش الوار گرمسیری اندیمشک بیان داشت: این حادثه شامگاه یکشنبه رخ داد و سحرگاه دوشنبه پس از گزارش واقعه به مرکز فرماندهی و هماهنگی عملیات هلال احمر بلافاصله تیمی از امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر به همراه تجهیزات امدادی و اطفای حریق به محل حادثه اعزام شدند.

 

وی با اشاره به شدت آتش سوزی و صعب العبور بودن منطقه، تصریح کرد: از آنجا که منطقه منگره منطقه ای کوهستانی و صعب العبور و شدت حریق بسیار بود درخواست شد تا 2 بالگرد آب پاش به منطقه به منظور تسریع در عملیات اطفا و مهار حریق اعزام شود.

 

سلامت گفت: سرانجام با تلاش های خستگی ناپذیر و شبانه تمامی عوامل امدادی مستقر در صحنه و به رغم شدت حریق و کوهستانی بودن منطقه که کار مهار آتش سوزی را برای نیروهای امدادی مستقر در صحنه بسیار دشوار کرده بود، حریق شامگاه سه شنبه به طور کامل مهار شد.

 

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان اذعان داشت: ماموران هلال احمر همچنان در منطقه حضور دارند.

 

صادق سلامت اظهار کرد: یک تیم ارزیابی و بررسی صحنه حادثه به همراه بالگردهای امدادی جمعیت هلال احمر بنابر احتیاط به منظور ارزیابی و بررسی نهایی حادثه در محل آتش سوزی حضور دارند تا در صورت وقوع احتمالی مجدد حادثه به دلیل شدت گرما به سرعت به اطفای حریق بپردازند.

 

وی در خصوص اعزام 2 بالگرد امدادی آب پاش هلال احمر به منطقه منگره افزود: از این 2 بالگرد با تصمیم ستاد بحران یک بالگرد کار جابجایی امدادگران هلال احمر را به منطقه محل آتش سوزی انجام می داد و به بالگرد دومی وظیفه برداشتن آب از دریاچه سد دز و رهاسازی آن در محل حریق سپرده شد.

 

به گفته معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان پراکنده بودن موارد آتش سوزی و پیاده‌روی 8 ساعته بسیار برای مهار آتش یکی از مشکلات مهم پیش‌روی نیروهای اعزامی و حضور بالگردها برای رساندن احتیاجات به نیروها بود.

 

انتهای پیام/گ

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.