اهواز؛

اختصاص اعتبار میلیاردی به آب و فاضلاب خوزستان

استاندار خوزستان از اختصاص 200 میلیارد تومان اعتبار به پروژه های آب و فاصلاب استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در این خصوص بیان کرد: برای  نخستین بار دولت را قانع کردیم یک ردیف  بودجه ای به نام ردیف کمک به پروژه‌های آب و فاضلاب خوزستان با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان پیش بینی و اختصاص دهد.

 

وی افزود: دولت برای سال 96 بیش ترین رشد را داشته و با پیگیری‌هایی که از طرف استان و نمایندگان صورت گرفت بیش ترین رشد  بودجه نسبت به سال 95  به خوزستان اختصاص یافت.

 

شریعتی تصریح کرد: در برنامه بودجه سهم استان خوزستان در سال 96 نسبت به سال گذشته 107 درصد رشد داشت و به عبارتی بیش ترین سهمیه  بودجه استانی به استان خوزستان اختصاص پیدا کرد، البته از سال  85 سهم  بودجه استان خوزستان  نسبت به بودجه کشور درصدی کاهش پیدا کرد اما در این روند بعضی از سال‌ها با  افزایشی همراه بود.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه در مجموع بودجه اختصاص یافته به خوزستان تا سال 94 و 95  نسبت به کل بودجه با کاهش مواجه بود، اذعان داشت: حتی در سال 84 و 85 سهم بودجه عمرانی خوزستان  نسبت به سایر استان‌ها از لحاظ عددی و  رقمی خوزستان اول بود  و در سال 95 سوم و چهارم بودیم اما مجددا در سال 96 بیشترین رشد را به دست آوردیم.

 

غلامرضا شریعتی اظهار کرد: اعتبارات اختصاص یافته به خوزستان در سال 96 از لحاظ رقم بیشترین عدد اختصاص داده شده به استان‌ها است و استان های دیگر بعد از استان خوزستان قرار دارند..

 

وی با اشاره به وضعیت استان در زمینه بودجه‌های ملی گفت: خوزستان در ردیف بودجه های ملی نیز ابتدا با کاهش مواجه بود اما با پیگیری های صورت گرفته به رتبه اول برگشت.

 

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.