اسکات پارکر کفش ها را آویخت

هافبک سابق تیم ملی فوتبال انگلیس،با انتشار بیانیه ای بازنشستگی خود را از دنیای فوتبال حرفه ای اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،اسکات پارکر بازیکن سابق تیم ملی فوتبال انگلیس و باشگاه های چلسی و تاتنهام در سن 36 سالگی از دنیای فوتبال حرفه ای خداحافظی کرد.

پارکر کار خود را در چارلتون آغاز کرد، و سپس فوتبالش را در تیم های چلسی، نیوکاسل، وستهام، تاتنهام و اخیرا فولام، ادامه داد.
او در طول دو دهه فعالیت در فوتبال حرفه ای، 18 بار پیراهن تیم ملی فوتبال انگلیس را بر تن کرد.

پارکر تنها بازیکنی است که در پنج باشگاه لندنی در لیگ برتر بازی کرده است.


این بازیکن در طول چهار فصل حضور خود در وستهام،سال2011 ،جایزه بهترین بازیکن سال از نگاه فوتبال نویسان را به دست آورد.


پارکر در بیانیه ای که روز چهارشنبه منتشر کرد، گفت":تصمیم به بازنشستگی برای من آسان نیست، اما با توجه به این که مدت طولانی و سخت درباره آن فکر کرده و با نزدیکانم گفتگو کرده ام، اعتقاد دارم که اکنون زمان مناسبی برای رفتن به فصل بعدی زندگی است ."


پارکر فصل گذشته 31 بازی برای فولام انجام داد، که آخرین آن حضور در پیروزی 2-1 مقابل شفیلد ونزدی به عنوان بازیکن جایگزین در نیمه دوم بود. وی در هر دو شکست فولام مقابل ردینگ در مرحله پلی آف بازیکن نیمکت نشین فولام بود.
پارکر اولین بازی حرفه ای خود را به عنوان یک نوجوان برای چارلتون در سال 1997 انجام داد و تا قبل از این که در ژانویه سال 2004 به چلسی بپیوندد 150 بار برای چارلتون به میدان رفته بود.
وی سال بعد به نیوکاسل فروخته شد اما پس از 55 بازی در لیگ برتر به لندن رفت تا به وستهام بپیوندد.
پارکر تبدیل به یک بازیکن جدایی ناپذیر برای چکش ها شد و در بیش از 100 بازی لیگ در ترکیب اصلی این تیم بازی کرد. تاتنهام تیم بعدی پارکر بود که دو فصل را در آنجا سپری کرد.
سپس سال 2013 قرارداد سه ساله ای با فولام امضا کرد که تابستان امسال پایان یافت.


وی در رقابت های یورو 2012 برای تیم ملی انگلیس به میدان رفت.آخرین بازی ملی پارکر ماه مه 2013 در پیروزی 8-0 مقابل سن ماریو در انتخابی جام جهانی بود.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار