شرمن: اقدام نظامی و تحریم نمی‌تواند از پیشرفت دانش هسته‌ای ایران جلوگیری کند

نماینده ارشد آمریکا در مذاکرات هسته‌ای اذعان کرد هدف قرار دادن تأسیسات هسته‌ای فردو یکی از گزینه‌های موردنظر دولت پیشین این کشور بود.

وندی شرمن: اقدام نظامی و تحریم نمی‌تواند از پیشرفت دانش هسته‌ای ایران جلوگیری کند/ بحران قطر نگران‌کننده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه اینترنتی «دابلیو ای ام یو»، «وندی شرمن»، نماینده ارشد آمریکا در مذاکرات هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی در سال 2015، در گفتگو با رادیو عمومی ملی آمریکا، اظهار داشت توافق هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی باعث لغو تحریم‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران شد؛ با این وجود، تحریم‌های دیگر علیه این کشور -از قبیل تحریم‌های مرتبط با حقوق بشر، تروریسم، و توسعه برنامه‌های تسلیحاتی- همچنان به قوت خود باقیست و این کشور تحت فشار شدیدی قرار دارد.

وندی شرمن با این وجود تصریح کرد اقدام نظامی و اعمال تحریم‌ها علیه ایران نمی‌تواند از پیشرفت و توسعه صنعت هسته‌ای این کشور جلوگیری کند. وی اذعان کرد با وجود اینکه ایران به دلیل تحریم‌ها تحت فشار شدیدی قرار داشت، توانست شمار سانتریفیوژهای خود را چندین برابر کند و از تنها چند صد دستگاه به 19 هزار دستگاه برساند.

نماینده ارشد آمریکا در مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5، همچنین افزود اقدام نظامی، در دولت پیشین آمریکا، گزینه‌ای برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران بود و باراک اوباما، رئیس جمهور وقت، تمهیداتی را در این خصوص در نظر گرفته و دستور ساخت سلاحی مناسب برای هدف قرار دادن تأسیسات هسته‌ای فردو را نیز صادر کرده بود. شرمن با این وجود، اذعان کرد دانش هسته‌ای را نمی‌توان بمباران کرد و از بین برد و افزود حتی با وجود بمباران تأسیسات هسته‌ای، ایران می‌تواند ظرف دو سال برنامه هسته‌ای خود را از سر بگیرد.

شرمن در ادامه ادعاهای بی‌اساس مقامات آمریکایی را علیه کشورمان، تکرار کرد و گفت باید ایران را برای توقف اقدامات ویرانگرش در منطقه خاورمیانه تحت فشار قرار داد. نماینده ارشد آمریکا در مذاکرات هسته‌ای ایران همچنین، درباره تنش‌های اخیر میان قطر و برخی کشورهای عربی، ابراز نگرانی کرد و هشدار داد این بحران می‌تواند به درگیری بینجامد. 

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۰۸ تير ۱۳۹۶
عجبی!!
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۳:۱۴ ۰۸ تير ۱۳۹۶
اعتراف کردین تحریم جنگ اثری نداره شما ضررمیکنید ماتسلیم نمیشیم .کم میخوریم ولی باج نمیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۰۸ تير ۱۳۹۶
دروغ محض گفته برای فریب افکار عمومی ایران،،،، ۱۹ هزار سانتریفیوژ کجا بود الان همه شو برداشتن تنها ۳ هزارتا مونده اونم فعال نیست‌...تو رأکتورهم بتن ریختن نظارت وحشتناک هم هست ،کیک زرد ، اورانیوم کلا وارد میشه،،،پیشرفت کجا بود....همش دروغه ما دیگه فناوری هسته ای نداریم همشو با سیمان پر کردند....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۰۸ تير ۱۳۹۶
نیروگاه هسته ایی زیر زمینی نداریم
آخرین اخبار