لاوروف: هرگونه مداخله آمریکا در سوریه را پاسخ می‌دهیم

وزیر خارجه روسیه در سخنانی گفت هرگونه مداخله آمریکا در سوریه را به صورت مناسب پاسخ خواهیم داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، سرگئی لاوروف ، وزیر امور خارجه روسیه گفت: هر گونه مداخله پیش‌دستانه آمریکا به سوریه را به صورت مناسب پاسخ خواهیم داد.
 
لاورف با بیان اینکه در مورد برنامه ها برای نشست دوجانبه ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ روسای جمهور روسیه و آمریکا در حاشیه نشست گروه 20 چیزی ندارد که اضافه کند گفت آنها هر دو در یک ساختمان خواهند بود و ممکن است نشستی دوجانبه با یکدیگر داشته باشند و مهم‌ترین موضوعی که می توانند در مورد آن صحبت کنند، سوریه است. 
 
سرگئی لاوروف در ادامه افزود: افزایش حضور ناتو و رزمایش های نظامی آن در اروپا با هدف اعمال فشار بر روسیه انجام می شود.
 
وی افزود: از واشنگتن می خواهیم به دنبال بهانه برای حمله به سوریه نباشد.
 
وزیر امور خارجه روسیه گفت: روسیه انتظار دارد آمریکا و کشورهای اروپایی به جای اقداماتی که تهدیدی برای تمامیت ارضی سوریه است، گام هایی در جهت کاهش تنش ها در سوریه بردارند.
 
لاوروف افزود: ما در همه مسائل حسن نیت نشان داده ایم. در مورد سوریه، همه از ابتکارهایی که ما به همراه ترکیه و ایران و با کمک آمریکا، اردن و سازمان ملل متحد ارائه کرده ایم ، حمایت کرده اند. دور بعدی مذاکرات آستانه قرار است هفته آینده برگزار شود.
 
وی تصریح کرد: ما از همه طرف های دخیل در این درگیری و بازیگران خارجی می خواهیم این ابتکارها را صادقانه به اجرا درآورند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۰۷ تير ۱۳۹۶
اقای لاورف دولت شما متحد نظامی کشور سوریه است . به این می گویند یک اعلام موضع خوب و مردانه . با وجود نیروهای مسلح کشور شما در کشور سوریه نه آمریکا و نه هیچ دولت دیگری نباید جسارت تجاوز به کشور سوریه را داشته باشند .
آخرین اخبار