با حضور معاون اول رییس جمهور؛

بهره برداری از 4 طرح در منطقه آزاد انزلی

4 پروژه زیرساختی و تولیدی در منطقه آزاد انزلی با حضور معاون اول رییس جمهور به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ مجموعه ورزش های ساحلی منطقه آزاد انزلی که به یاد سیروس قایقران کاپیتان فقید تیم ملی فوتبال ایران نام گذاری شده، در فضایی به مساحت یک و نیم هکتار و با هزینه ۲۰ میلیارد ریال از محل درآمدهای منطقه  آزاد ساخته شده است که با دارا بودن گنجایش هزار و 500 تماشاگر بزرگترین مجموعه ورزشی ساحلی شمال کشور و عنوان دومین مجموعه ورزشی ساحلی در کشور را به خود اختصاص داده است. 

بزرگترین مجموعه ورزش های ساحلی شمال کشور با امکانات و استانداردهای فدراسیون جهانی فوتبال ساحلی طراحی و ساخته شده که شامل، زمین فوتبال ساحلی قایقران، زمین شطرنج بزرگ ساحلی و مجموعه ورزش های آبی و آموزش غواصی و زمین والیبال ساحلی است.

برج مراقبت دریایی مجتمع بندری کاسپین  افتتاح شد 

عملیات ساخت برج مراقبت دریایی مجتمع بندری کاسپین به ارتفاع 38.5 متر و با سطح زیربنای 2 هزارو 370 متر مربع در 7 طبقه از اواخر سال 94 آغاز و سازمان منطقه آزاد انزلی از محل منابع درآمدی خود تاکنون 55 میلیارد ریال برای ساخت آن هزینه کرده است. 

کنترل ترافیک و تردد شناورهای دریایی، پوشش رادیوئی آب های ساحلی، نظارت بر ایمنی دریایی و تأمین امنیت شناورهای دریایی به صورت شبانه روزی، دریافت پیام های اضطراری شناورهایی که دچار حادثه شده اند و ایجاد هماهنگی انجام عملیات جستجو و نجات دریایی، برقراری ارتباطات مورد نیاز، کنترل وضعیت آلودگی دریا و انتقال داده ها به مرکز مقابله با آلودگی دریایی  از کارکردهای این برج است.

 واحد صنعتی تولید کننده انواع پارکت و لمینت افتتاح شد 

احداث پروژه تولیدی انواع پارکت و لمینت از اواخر سال ١٣٩٤  بوسیله سرمایه گذار بخش خصوصی شرکت چوبکاران عصر نوین در زمینی به مساحت 8 هزار متر مربع برای تولید انواع پارکت و لمینت در شهرک صنعتی شماره ١ منطقه آزاد انزلی آغاز و با سرمایه گذاری بالغ بر 146 میلیارد ریالی، مراحل ساخت و تجهیز خطوط تولید خود را به پایان رساند. 

در این پروژه محصولاتی چون تولید چوب پلاست از ضایعات محصولات کشاورزی، تولید روکشهای مقاوم با فرمت HPL از کاغذهای ضایعاتی، تولید انواع دیوار پوش، پروفیلهای پی وی سی و سایر محصولات سلولزی مرتبط با صنعت ساختمان تولید می شود. 

این پروژه سرمایه گذاری با هدف صادرات به کشورهای منطقه با استفاده از مزیت ها و معافیت های منطقه آزاد انزلی در این منطقه راه اندازی شده و زمینه اشتغالزایی بیش از ٢٥٠ نفر را به صورت مستقیم فراهم کرده  است

 بلوار دسترسی به مجتمع بندری کاسپین مورد بهره برداری قرار گرفت 

 طرح  زیرساختی بلوار دسترسی به مجتمع بندری کاسپین با هزینه 120 میلیارد ریالی از محل منابع مالی  منطقه آزاد انزلی به منظور افزایش مزیت های رقابتی مجتمع بندری کاسپین و توسعه ظرفیت های حمل و نقلی منطقه و امکان دسترسی راه آهن به این مجتمع بندری احداث شده است . 

در سال های 1394 و 1395 اراضی مورد نظر بلوار دسترسی  به مجتمع بندری کاسپین تملک و عملیات اجرایی آن از اواسط سال 1395 به طول در حدود 2 کیلومتر و عرض30 متر، مشتمل بر 3 خط رفت و 2 خط برگشت شد.

 

انتهای پیام/اص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.