آنجلینو آلفانو در دیدار با ظریف:

ایتالیا به دنبال توسعه مناسبات دوجانبه با ایران است

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امشب با آنجلینو آلفانو، وزیر امور خارجه ایتالیا دیدار و گفتگو کرد.

ایتالیا به دنبال توسعه مناسبات دو جانبه خود با ایران استبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امشب با آنجلینو آلفانو، وزیر امور خارجه ایتالیا دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار وزیر امور خارجه ایتالیا با اشاره به حادثه تروریستی اخیر در تهران، لزوم مقابله با تروریسم و افراط گرائی را مورد تاکید قرار داد.

وی با اشاره به وجود دیدگاه مثبت شرکت های ایتالیائی در قبال ایران افزود: ایتالیا به دنبال توسعه مناسبات دو جانبه خود با ایران است.

آلفانو برجام را باعث ثبات منطقه ای و بین المللی دانست و ضمن حمایت از آن، به گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی دائر بر اجرای تعهدات ایران در قبال این توافق اشاره کرد.

در این دیدار ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز با اشاره به سطح خوب روابط دو کشور، تبادل هیئت های اقتصادی و بانکی بین دو کشور را موجب تقویت و تحکیم بیشتر روابط دو جانبه دانست.

ظریف در بخشی دیگری از این دیدار با اشاره به تحولات منطقه افزود: ایتالیا می تواند از ظرفیت خود در جهت کاهش تنش در میان کشورهای منطقه استفاده نماید. ایشان همچنین هر گونه حمله به سوریه از سوی آمریکا به بهانه های واهی را باعث تقویت مجدد داعش در منطقه خواند.

انتهای پیام/

ایتالیا می تواند از ظرفیت خود در جهت کاهش تنش در میان کشورهای منطقه استفاده نماید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار