اردوغان: آمادگی داریم رقه را به منطقه تحت مسئولیت خود ضمیمه کنیم

رییس جمهور ترکیه بر آمادگی کشورش برای انجام عملیات نظامی جدید در شمال سوریه و الحاق رقه به منطقه تحت مسئولیت آنکارا خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، رجب طیب اردوغان -- رییس جمهور ترکیه -- بر آمادگی کشورش برای انجام عملیات نظامی جدید در شمال سوریه و الحاق رقه و منبج به منطقه تحت مسئولیت خود برای تضمین امنیت مرزهای ترکیه تاکید کرد.


بر این اساس، اردوغان در گفتگو با روزنامه روسی "ازویستیا" گفت: در صورتی که احساس کنیم کوچکترین خطری کشورمان را تهدید می کند، برای انجام عملیات نظامی آمادگی کامل داریم.


وی افزود: سوریه اینک شاهد عملیات نامناسبی است و اگر این عملیات خطری برای امنیت مرزهای ما ایجاد کند، حتما واکنش نشان خواهیم داد همانطور که در عملیات "سپر فرات" انجام دادیم.


اردوغان همچنین از "همدستی متحدان راهبردی آنکارا با تروریستهای حزب کارگران کردستان (پ ک ک) و گروههای حمایت از ملت کرد که در شمال سوریه فعالیت می کنند"، ابراز تاسف کرد.


روزنامه ازویستیا چاپ روسیه تاکید کرد: زمانی که اردوغان از همدستی با تروریستها سخن گفت، انگشت اتهام را به طور ضمنی به سمت آمریکا نشانه گرفت که حمایت خود از کردهای شمال سوریه را مخفی نمی کند و زمانی به توقف حمایتها و زمانی دیگر به ازسرگیری حمایتها اشاره می کند.
این روزنامه افزود: اظهارات اردوغان آمریکا و روسیه را نگران کرد؛ بویژه که روسیه تلاش می کند تا از هرگونه مقابله مسلحانه میان ترکیه و کردها در شمال سوریه جلوگیری کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۹ ۰۸ تير ۱۳۹۶
خخخخخخخ خیلی باد کرد نترکه
آخرین اخبار