زنجان؛

کاهش تولید گندم زنجان در مقایسه با سال گذشته

سال گذشته 352 هزارتن گندم از گندمکاران استان خریداری شد که درسال جاری پیش بینی می شود این میزان به حدود 170 تا210 هزارتن برسد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛ مدیرغله و خدمات بازرگانی زنجان  با بیان اینکه امسال نسبت به سال گذشته به علت وضعیت نا مساعد آب و هوا در استان خرید گندم با تاخیر صورت می گیرد گفت : مقررشده بود خرید گندم از اواخر خرداد ماه آغاز شود ولی این کار ازنیمه ودهه سوم تیرماه آغاز خواهدشد .

وی افزود:امسال ظرفیت ۳۰۰ هزار تنی برای خرید گندم آماده‌‎سازی شده است.

منصوری ادامه داد: گندم تولیدی دراستان زنجان امسال حدود 140 تا 170 هزارتن نیز کاهش دارد که یخ زدگی و کاهش بارندگی پاییزه از علت اصلی این کاهش تولید است .

مدیر غله و خدمات بازرگانی زنجان اضافه کرد:سال گذشته 352 هزارتن گندم از گندمکاران استان خریداری شد که درسال جاری پیش بینی می شود این میزان به حدود 170 تا210 هزارتن برسد .

وی خاطر نشان کرد:امسال قیمت تعیین شده برای خرید گندم یک هزار و 300 تومان استٰ.
 
منصوری با اشاره به اینکه مصرف سالیانه گندم در استان زنجان ۱۰۰ هزار تن است، اضافه کرد: با احتساب این میزان مصرف، بقیه گندم تولیدی به استان‌های همجوار صادر می‌شود.

مدیرغله و خدمات بازرگانی زنجان درخصوص خرید تضمینی گندم و جو به روش گواهی سپرده کالایی هم گفت : طبق مصوبه دولت 4 استان ازجمله زنجان قراربود گندم را ازطریق بورس معامله کنند که به دلیل خریدهای پیش ازمصوبه این 3 استان ازاین مصوبه خارج شدندوهم اکنون زنجان تنها استانی است که ازطریق بورس قراراست گندم را به فروش برساند .

منصوری با بیان اینکه در این روش تولید کنندگان محصولات خود را به صورت مستقیم به انبارهایی که توسط بورس کالای ایران مشخص می شود تحویل می دهند و محصولات تحویلی دربورس به فروش می رسد و بلافاصله وجه آن به حساب کشاورز واریز می شودافزود:ما به التفاوت قیمت این محصولات را دولت تا سقف قیمت خرید تضمینی پرداخت می کند.

 

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.