کرمانشاه؛

رمضان امسال بالغ بر 5 تن فرآورده‌ خام دامی ناسالم از چرخه مصرف خارج شد

رمضان امسال بالغ بر پنج تن انواع فرآورده‌های خام دامی ناسالم از چرخه مصرف کرمانشاهیان خارج شد.

رمضان امسال بالغ بر 5 تن فرآورده‌ خام دامی ناسالم از چرخه مصرف خارج شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛نادر پرورمدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه  گفت  :در قالب طرح تشدید نظارت های بهداشتی دامپزشکی ویژه ماه مبارک رمضان 33 اکیپ ثابت و سیار روزانه در دو شیفت کاری بر فعالیت مراکز تهیه، فرآوری، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی در استان نظارت و بازرسی بهداشتی انجام دادند.

وی با اشاره به انجام 6222 نفر ساعت بازرسی انجام شده در قالب این طرح، افزود: در این طرح بالغ بر پنج تن و 405 کیلوگرم انواع فرآورده های خام دامی ناسالم از این مراکز کشف، ضبط و از چرخه مصرف مردم خارج شد.
 
مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه بیان کرد: در بازرسی های صورت گرفته و از مجموع فرآورده های خام دامی کشف و ضبط شده سه هزار و 225 کیلوگرم مربوط به مراکز عرضه و دو هزار و 180 کیلوگرم مربوط به کشتارگاه‌ها و مراکز بسته‌بندی استان بوده است.

پرور تصریح کرد: در زمینه برخورد با واحدهای  متخلف نیز 18 مورد به مراجع قضایی معرفی و چهار مورد نیز پلمب شدند.

پرور تعداد مراکز تهیه،  فرآوری،  نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی در استان کرمانشاه را 1982 واحد اعلام کرد و گفت: طی ماه مبارک رمضان و در قالب طرح تشدید نظارت های بهداشتی 10 هزار و 35 مورد بازدید از مراکز فوق انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از شهروندان خواست، گوشت و فرآورده های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه و از خريد کشتار غیرمجاز جدا خوددارى کنند.

وی همچنین از مردم خواست، هرگونه تخلف را از طريق شماره تماس چهاررقمی 1512 و سامانه پیامکی 100010001512 با کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در ميان بگذارند.

 انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار