آیت الله خاتمی در یزد؛

قوه قضائیه، اقتدارش مایه اقتدار نظام اسلامی است

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری دریزد گفت: ایران در عرصه برنامه‌های موشکی یک قدم عقب نخواهد نشست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری، گفت: بسیار مایه تاسف است که بعضی ها جای جلاد و شهید را عوض کردندو آنها را که در سال 60 با این ها برخورد کردند و امنیت به وجود آوردند در بیان بعضی ها بدهکار شدند، در حالی که باید کمال تجلیل را از آن ها داشت.

آیت الله خاتمی، در این مراسم با گرامیداشت یاد شهدای فاجعه هفتم تیر گفت: قوه قضائیه، اقتدارش مایه اقتدار نظام اسلامی است و تقویت این قوه، تقویت دو قوه دیگر را نیز به دنبال دارد.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: دهه 60 شایسته تحلیل و تجلیل فراوان است. دهه ای که بعضی ها از کنار آن عبور می کنند و خوش ندارند این دهه و شرایطش تبیین شود. سالهایی که با ترور کور داعشی های آن روز مواجه بودیم و منافقین 17 هزار نفر را که شامل بیسیاری از افراد غیر نظامی نیز می شد به شهادت رساند.

امام جمعه موقت تهران افزود: بسیار مایه تاسف است که بعضی ها جای جلاد و شهید را عوض کردندو آنها را که در سال 60 با این ها برخورد کردند و امنیت به وجود آوردند در بیان بعضی ها بدهکار شدند، در حالی که باید کمال تجلیل را از آن ها داشت چون اگر آن روز برخورد نمی شد تمام این 38 سال با منافقین درگیر بودیم.

وی با برشمردن فعالیت منافقین در دهه 60 و جنگ تحمیلی عنوان کرد: این دهه، دهه خلوص انقلاب، دهه کنار زدن ناخالصی ها و دهه تثبیت انقلاب بودوخون پاک شهیدان ترور انقلاب را با شفافیت و ارزش های انقلابی تثبیت کرد و این در حالی است که بعضی ها دیگر این حرف شهید بهشتی را که فرمود: آمریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر را تکرا نمی کنند.

خاتمی با اشاره به تحولات و طراحی های دشمن در 4 دهه ای که از عمر انقلاب گذشته است، تاکید کرد: الان که در آستانه دهه پنجم انقلاب هستیم، باید ویژگی های این دهه پنجم تبیین شود.

آیت الله خاتمی گفت: هجمه گسترده به مقدسات و ارزش های اصیل دین و انقلاب از ویژگی های این دهه است. بسیاری از شبهات که بارها پاسخ داده شده اند در این دوره باز واگویی می شود. در شرایط کنونی نباید تردید کرد که این جریان برای زدن زیربنا و اساس اسلام و انقلاب سازماندهی شده است. برای مقابله با این شیوه خانواده ها باید فرزندانشان را دریابند، علما بیشتر در عرصه تبیین اعتقادات به خصوص جوانان وارد شوند همچنین رسانه ها باید احساس تکلیف کنند .

وی تاکید کرد: این دهه دهه عمق کینه دشمنان انقلاب با انقلاب اسلامی است. چرا که هر چه زمان می گذرد انقلاب ریشه دار می شود و به همان اندازه کینه های دشمنان بیشتر می شود و لذا تحریم پشت تحریم ادامه می یابد.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد:دشمنان بخواهند اعتراف کنند یا نه بیداری منطقه و جهان مدیون انقلاب ما است لذا کینه توزی هم افزایش پیدا کرده و تنها راه مقابله با آن مقاومت است. حدود 70 سال است که فلسطین اشغال شده در طول این مدت مذاکرات فراوانی صورت گرفته اما یک گام در جهت احقاق حق فلسطینیان برداشته نشد و کار به جایی رسید که رژیم اشغالگر قدس شعار از نیل تا فرات را مطرح کرد.

خاتمی تاکید کرد: اگر در این 70 سال خیری به مردم فلسطین رسیده است از انتفاضه ها و مقاومت بوده است به طوری که رژیمی که شعار از نیل تا فرات می داد الان کلاهش را گرفته تا باد نبرد. مطمئن باشید در انقلاب هم هر گامی که عقب بنشینیم دشمن 10 گام جلو می آید.

وی گفت: تعجب می کنم چرا بعضی ها تحمل شنیدن اعترافات صریح دشمن را هم ندارند جان کری اعتراف می کند اوباما ایران را به عقب نشینی در مساله هسته ای واداشت و مقابله با برنامه موشکی ایران به عهده دولت بعدی است. تردید نکنید مذاکره کنندگان ما قصد خدمت داشتند اما آمریکا از روز اول به دنبال همین هدف بود. این طرحی که اخیرا در سنای امضا شد در حقیقت برای مقابله با برنامه موشکی ایران الست که به شما زبان مقام معظم رهبری اطمینان می دهم ایران اسلامی یک قدم در عرصه برنامه های موشکی عقب نخواهد نشست.

آیت الله خاتمی اضافه کرد: عزت ایران با اقتدار نظامی حاصل می شود. این عملیات لیله القدر نمایش موشک میان برد ما بود، چیزی که رژیم صهیونیستی را زمینگیر کرده این اقتدار ما است. اما اگر امروز کوتاه بیائیم فردا می گویند شما تانک، توپ، تفنگ هم نباید داشته باشید.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: دنیای استکبار از مداخله نظامی به معنای وارد کردن نیرو و یا کودتا در ایران نا امید است، چون خودشان را گرفتار باتلاق می کنند. لذا از این موضع عبور کرده اند، به همین خاطر هم وزیر خارجه آمریکا می گوید استراتژی ما تغییر از درون و با استفاده از نیروهایی که در ایران هستند، اتفاق می افتد. این همان مساله نفوذی است که رهبر انقلاب از عید فطر سال گذشته تا کنون صدها بار در مورد آن هشدار داده اند.

آیت الله خاتمی تفرقه را حربه دیگر استکبار برای استیلا بر ایران اسلامی توصیف کرد و افزود: تردید نکنید دشمن به اختلاف، شکاف های قومی مذهبی و شکاف های جناحی دل بسته است. اما این روزها برخی از این لفظ دو قطبی سو استفاده می کنند. بعضی ها تا موافق آنها حرفی زده می شود می گویند وحدت آفرین است اما اگر انتقادی شود که با آنها و با سلیقه آنها موافق نباشد می گویند تفرقه انگیز است. وحدت محور می خواهد، محور وحدت ولایت است، هر که مطابق با ولایت حرف زد وحدت آفرین و هر که در مقابل ولایت سخنی بر زبان راند عامل تفرقه است.

وی ادامه داد: البته باید گفت با اهانت وحدت شکل نمی گیرد. با صراحت، بی پرده و بدون تقیه می گوئیم اهانت به مسئولین جایز نیست. اما اهانت مسئولان به نظام و مردم هم محکوم است و اصلاً اهانت را یاد می دهد. وقتی آن وزیر محترم با خبرنگار بد برخورد می کند یا مسئول دیگر الفاظ نا مناسب به زبان می آورد این آموزش اهانمت است. اگر قرار است در جامعه دو قطبی نشود هر دو باید رعایت کنند و مسئولین نیز باید مراقب صحبت ها باشند.

 صبح امروز یادواره شهدای ترور، گرامیداشت هفته قوه قضائیه و ویژه بزرگداشت شهید بهشتی ، آیت الله صدوقی و شهیدان سید محمد و سید رضا پاکنژاد در مسجد روضه محمدیه یزد برگزار شد.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار