اهدای بلیط رایگان شهردار به بچه‌های اصفهان

شهردار اصفهان گفت: بلیط‌های جشنواره فیلم کودک برای دانش‌آموزان با تسهیلات ویژه خواهد بود.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان؛ دکتر مهدی جمالی‌نژاد با اشاره به برگزاری سی‌امین دوره از جشنواره کودک در اصفهان و بازگشت مجدد این جشنواره به اصفهان اظهار داشت: این دوره از جشنواره به میزبانی اصفهان باشکوه برگزار می‌شود و تفاوت این دوره از جشنواره با دوره‌های گذشته استفاده حداکثری از هنرمندان اصفهان و مشارکت همه شهروندان با این جشنواره خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان نمایندگان بسیاری از کشورهای خارجی به اصفهان خواهند آمد، ابراز داشت: ۸۸ میهمان از ۴۴ کشور در این رویداد فرهنگی و هنری شرکت می‌کنند، ۳۰ داور از کشورهای مختلف که ۶ نفر از آنها اصفهانی هستند و در سطح ملی نیز ۶۶ داور حضور دارند که همگی اصفهانی‌اند.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه فیلم‌های سینمایی بلند، نیمه بلند و پویانمایی در چند سینمای شهر اصفهان به نمایش در خواهند آمد و با یکدیگر رقابت خواهند کرد، ادامه داد: کارگاه‌های تخصصی، نشست‌های تخصصی و نمایشگاه عکس و پوستر نیز در طول زمان برگزاری جشنواره پیش‌بینی شده است که در کتابخانه مرکزی شهر و دیگر مراکز فرهنگی و هنری اصفهان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهر اصفهان یک شهر امن محسوب می‌شود، اضافه کرد: در این دوره از جشنواره فیلمسازان و میهمانان خارجی از جمله از کشورهای آلمان، لهستان، روسیه، لیبی، چک، کانادا، فرانسه، سوییس، بلژیک، امارات و انگلستان، سوریه، عراق، لبنان و .... در شهرمان حضور خواهند یافت.

جمالی‌‌نژاد حضور مهمانان بین‌المللی را ظرفیت خوبی برای معرفی ظرفیت‌های شهر فرهنگی، هنری و تاریخی اصفهان به هنرمندان و فرهیختگان عرصه سینمای بین‌الملل دانست و تصریح کرد: این افراد می‌توانند مبلغان خوبی برای جذب گردشگران خارجی برای شهر اصفهان باشند.

وی جشنواره سی‌ام فیلم کودک و نوجوان را کیفی‌ترین جشنواره در بین ادوار گذشته اعلام کرد و افزود: از آنجایی که اصفهان شهر دوستدار کودک نام گرفته است، بلیط‌های این جشنواره برای دانش‌آموزان به صورت رایگان و نیم بها خواهد بود.

شهردار اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه همه کودکان و نوجوانان اصفهانی می‌توانند با مراجعه به ربات تلگرامی icff_bot@ یک بلیط رایگان و 18 بلیط با 75 درصد تخفیف را دریافت کنند، اضافه کرد: هر کاربر می‌تواند این ربات را به افراد مختلف معرفی و از تخفیف‌های ویژه‌تری برخوردار شود.

وی در ادامه گفت: برنامه‌هایی نیز در باغ نور برای کودک و نوجوان و نکوداشت‌هایی برای چهره‌های مطرح سینمایی در کنار این جشنواره برپا خواهد شد و اختتامیه آن در سالن کوثر اصفهان خواهد بود.

شهردار اصفهان در خصوص حمایت از تولید در این دوره از جشنواره کودک نیز ابراز داشت: اولین بار در حاشیه جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان، ۴۰ فیلم کوتاه با موضوع کودک و نوجوان کلید می‌خورد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.