اردبیل؛

پرداخت بیش از 5 میلیارد ریال زکات فطریه در استان اردبیل

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل گفت: امسال خیران اردبیلی بیش از 5 میلیارد ریال زکات فطریه پرداخت کردند که نسبت به سال قبل افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، صفر توحیدی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل در جلسه بررسی زکات فطریه با بیان این که خیران اردبیل امسال بیش از 5 میلیارد ریال از زکات فطریه و کفاره خود را به کمیته امداد پرداخت کرده‌اند، افزود: فطریه، کفاره و مساعدت‌های مردمی در همان روز عید سعید فطر بین 26 هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد توزیع شد تا بخشی از مشکلات اساسی آنان برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه زکات فطریه باید در همان محل پرداخت هزینه شود و در اسرع وقت به دست نیازمندان برسد، اظهار کرد: با تلاش‌های انجام شده امدادگران، تمامی وجوهات فطریه بلافاصله در اختیار خانواده‌های تحت حمایت قرار گرفت که این امر موجب دلگرمی آنان در ایام عید فطر شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه کمک‌های نیکوکاران بر اساس سیستم نیازسنجی و با اولویت رفع گرفتاری‌های ضروری خانواده‌های تحت حمایت بین مددجویان توزیع می‌شود، بیان کرد: درمان بیماران، تهیه جهیزیه، احداث و تعمیر و بهسازی مسکن، کمک به تحصیل دانش آموزان و دانشجویان و رفع مسائل معیشتی خانواده‌های تحت حمایت از جمله فعالیت‌های کمیته امداد در عرصه خدمت رسانی به اقشار آسیب پذیر است.

توحیدی گفت: زکات فطریه خیران اردبیلی نسبت به سال‌های گذشته رشد چشمگیری داشته است که امیدواریم با افزایش مساعدت‌های مردمی و مشارکت گسترده نیکوکاران در طرح‌های حمایتی کمیته امداد بتوان گام‌های موثرتری را در رفع مشکلات نیازمندان برداشت.

وی با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان بیش از 5 هزار حامی در طرح‌های اکرام ایتام و محسنین ثبت نام کرده و تکفل ایتام و فرزندان خانواده‌های تحت حمایت را بر عهده گرفته‌اند، افزود: 3 هزار و 284 نفر از حامیان به صورت پیامکی و یکهزار و 724 نفر نیز به صورت مراجعه حضوری به پایگاه‌های کمیته امداد در طرح‌های «اکرام ایتام» و «محسنین» ثبت نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه 4 هزار و 145 نفر از حامیان هم در قالب طرح محسنین کفالت فرزندان خانواده‌های تحت حمایت را بر عهده گرفته‌اند، اظهار کرد: امیدواریم با حمایت‌های همه جانبه این حامیان، مشکلات و مسائل اساسی خانواده‌های مشمول طرح «محسنین» برطرف شود تا آنان نیز در مسیر توانمندسازی و خوداتکایی قرار گیرند.

 

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.