روند صعودی قیمت‌ جهانی نفت در پی کاهش تولید آمریکا

قیمت های جهانی نفت امروز (پنجشنبه) به بالاترین میزان در طول دو هفته گذشته رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز ، پس از اینکه آمارهای هفتگی نشان داد میزان تولید نفت آمریکا کاهش یافته است و نگرانی در خصوص مازاد تولید وجود ندارد، امروز نیز قیمت های جهانی نفت بالا رفت.

این در حالی است که در هفته گذشته قیمت نفت خام به پائین ترین میزانش در طول ده ماه گذشته رسید، ولی از آن زمان تاکنون میزان قیمت نفت هفت درصد به شکل متوالی افزایش یافته است، به طوری که طولانی ترین موج افزایش قیمت نفت از ماه آوریل تاکنون را رقم زده است.
 
براساس این گزارش، قیمت قراردادهای مدت دار برای نفت خام برنت  با 33 سنت افزایش به 47.64 در ازای هر بشکه رسیده است.
 
همچنین قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدییت با 32 سنت افزایش به 45.06 در ازای هر بشکه رسیده است.
 
آمارهای دولت آمریکا نشان می دهد تولید نفت خام داخلی این کشور با کاهش 100 هزار بشکه ای در روز به 9.3 ملیون بشکه در روز در هفته گذشته رسید که بالاترین نرخ کاهش تولید نفت در این کشور از ماه ‍‍ژوئیه سال 2016 بوده است.
 
برخی تحلیلگران و فعالان بازار نفت بر این باورند که کاهش تولید نفت آمریکا به برخی عوامل موقت مانند طوفان گرمسیری در خلیج مکزیک و برخی اقدامات در آلاسکا مربوط است. 
 
با این حال سرمایه گذاران برخی خبرهای منفی در خصوص افزایش ناگهانی ذخیره نفت خام آمریکا را جدی نگرفته اند.
 
به رغم اقدامات سازمان کشورهای صادرکننده نفت ( اوپک) و برخی تولیدکنندگان مستقل برای کاهش  1.8 میلیون بشکه ای نفت در روز، همچنان نفت در بازارهای جهانی به وفور عرضه می شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار