عزیزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

مواد غذایی فله‌ای منشاء بیماری‌های مختلف گوارشی

رییس انجمن صنایع غذایی ایران گفت: مواد غذایی که به صورت فله‌ای عرضه می‌شود از کیفیت بالای بهداشتی برخوردار نیستند.

مواد غذایی فله‌ای منشاء بیماری‌های مختلف گوارشیمحمدحسین عزیزی رییس انجمن صنایع غذایی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: موادغذایی که به صورت فله‌ای در برخی از رستوران‌های کشور ارائه می‌شود از نظر بهداشتی مورد تأیید نبوده و کیفیت آنها بطور کلی مناسب نیست.

وی بیان کرد: مکان و طرز تهیه مواد فله‌ای بطور کامل مشخص نبوده و همین مسئله سبب می‌شود که بهداشت این مواد غذایی زیر سؤال برود و استانداردهای آن کاهش یابد.

رئیس انجمن صنایع غذایی ادامه داد: برخی از مواد غذایی فله‌ای مجوزهای لازم بهداشتی و پروانه‌های بهره‌برداری را ندارد و همین مسئله باعث شده تا سالم بودن این مواد غذایی زیر سوال برود که مردم بهتر است از مصرف اینگونه مواد به صورت فلّه‌ای جلوگیری کنند.

وی عنوان کرد: موادی که به صورت فله‌ای ارائه می‌شود از کیفیت لازم برخوردار نبوده و به طبع پروانه‌های بهداشتی و مجوز‌های سازمان غذا و دارو را ندارد که همین مسئله باعث بروز بیماری‌های مختلف در بین افراد مصرف کننده می شود. 

عزیزی تأکید کرد: مواد غذایی فله‌ای ممکن است در محیطی غیربهداشتی و  آلوده به انواع میکروب‌ها بسته‌بندی شود که همین مسئله سبب مسمومیت‌های مختلف در بین افراد مصرف‌کننده می شود.

وی تصریح کرد: در اثر مصرف مواد غذایی فله‌ای غیربهداشتی بیماری‌هایی مانند اسهال و مسمومیت‌های مختلف گریبانگیر مردم می شود که علت اصلی آن آلوده بودن این مواد به سموم شیمیایی و فلزات است که این مسئله باعث ایجاد ناراحتی‌های گوارشی در دراز مدت در بین افراد مصرف‌کننده شود.

رئیس انجمن صنایع غذایی یادآور شد: وظیفه نظارت بر وضعیت محصولات خوراکی غذا فروشی‌ها بر عهده بهداشت محیط و کار وزارت بهداشت است که در صورت رویت محصولات بدون تاریخ با بسته بندی‌های نامعتبر در غذا فروشی ها، با افراد خاطی برخورد قانونی شده و محصولات معدوم می‌شود.

انتهای پیام/

 

موادغذایی فله ای از استانداردهای لازم برخوردار نیستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.