در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

سینمای کودک یکی از دشوارترین ژانرهای سینماست

پروین حسینی گفت: سینمای کودک به عنوان مشکل‌ترین ژانر سینمایی و به دلیل حساسیت‌های آن نیازمند توجه خاصی است.

سیدامیر پروین‌حسینی، تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ضمن تشریح تأثیر برگزاری جشنواره کودکان و نوجوانان بر روی میزان انگیزه فیلمسازان برای تولید فیلم‌های آموزشی، اظهار داشت: فیلمسازان با حضور در این جشنواره انگیزه بالایی برای تولید فیلم‌های فرهنگساز برای کودکان و نوجوانان پیدا می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه تولید فیلم‌های ویژه کودکان و نوجوانان بسیار دشوار است، گفت: سینمای کودک به دلیل حساسیت‌هایی که دارد یکی از مشکل‌ترین ژانرهای فیلمسازی به حساب می‌آید پس باید در تولید و حمایت آن دقت و توجه خاصی شود.

این تهیه‌کننده سینما افزود: به طور طبیعی هر نوع فیلمی که پشتوانه پژوهشی نداشته باشد عمر زیادی نخواهد داشت و این امر بیش از همه چیز درباره فیلم‌های کودکان و نوجوانان مصداق پیدا می‌کند زیرا تولید این فیلم‌ها با حساسیت بیشتری همراه است.

پروین‌حسینی با اشاره به دشواری ترجمه تحقیقات علمی به زبان تصویر، تصریح کرد: این کار را هر کسی نمی‌تواند انجام بدهد. من امیدوارم که در آینده با گسترش این ترجمه شاهد تولید آثار با کیفیتی باشیم.

وی به تأثیر تعداد فیلم‌های تولید شده بر روی میزان اعتبار جشنواره‌ای همچون جشنواره بین‌المللی کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: به طور طبیعی افزایش تعداد فیلم‌های شرکت‌کننده در یک جشنواره و تنوع سلیقه‌های مطرح در آن منجر به افزایش اعتبار جشنواره می‌شود.

این تهیه‌کننده سینما با ابراز امیدواری نسبت به بازگشت سینمای کودک به دوران درخشانش افزود: من فکر می‌کنم ما اصولا در بخش بین‌الملل مشکل داریم زیرا با برگزاری جشنواره‌های دولتی موفق به جلب توجه فیلمسازان برجسته دنیا نخواهیم شد. آنها اصولا روی خوشی به جشنواره‌های دولتی نشان نمی‌دهند.

پروین‌حسینی اظهار داشت: من فکر می‌کنم اگر به سمت برگزاری جشنواره‌هایی با پشتوانه مالی بخش‌های خصوصی برویم شاهد افزایش اعتبار و کیفیت جشنواره‌ها خواهیم بود.

وی مشارکت دولت در تولید فیلم‌های مشترک را نیز مناسب ندانست و ادامه داد: با مشارکت دولت در تولید این فیلم‌ها نتیجه چندان خوبی به دست نخواهیم آورد زیرا این مشارکت به معنای صرف بودجه برای تولید فیلم‌هایی بوده که با آثار دولتی خودمان فرقی ندارند.

این تهیه‌کننده سینما مشارکت بخش‌های خصوصی در تولید آثار مشترک را راهکار مناسبی برای راهیابی سینمای کشورمان به بازارهای جهانی دانست و تصریح کرد: امروزه بخش خصوصی با وارد شدن به عرصه انیمیشن نیز باعث راهیابی برخی از فعالان این عرصه به بازارهای جهانی و موفقیت آنها در این بازارها شده است.

پروین‌حسینی خاطرنشان کرد: به هر حال انیمیشن یک ابزار بیانی است که می‌توانیم نهایت خلاقیت و رویاپردازی آن را به تصویر بکشیم و این قابلیت در بقیه رسانه‌ها کمتر دیده می‌شود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.